Hallo, ik heb even geinformeerd bij de Opel dealer over het vervangen van de koppeling en de distributieriem. Koppeling is nog niet versleten maar pakt halverwege op. Ik heb het idee dat ie tegen het einde loopt. Vorige eigenaar kon blijkbaar niet schakelen want de auto heeft 85000 km gelopen nu, er valt volgens de garage ook niets aan af te stellen, koppelingskabel ofzo.
Maar nu komt het, bij Opel zeggen ze dat bij dit type auto Vectra 1.6 16V XEL oktober 1997, dat als je de koppeling wil vervangen dat dat een heel karwei is, subframe loshalen etc. Een dag werk en kost ongeveer 8 a 900 euro. Hebben ze gelijk of proberen ze me te ......... Distributieriem is ongeveer 250 euro incl alles, dat geloof ik wel. Maar het hele motorblok eruit/versnellingsbak en subframe vindt ik een beetje vreemd.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen.
MVG,
Reinier
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is bij de vectra B inderdaad een hele klus, het vervangen van de koppeling. Hoeveel uren er precies voor staan weet ik niet.
Maar waarom denk je dat koppeling versleten is? Is volgens mij wel normaal dat die ongeveer halverwege oppakt volgens mij!?
Je kan ook proberen of je met handrem erop kan wegrijden. Slaat de motor af dan is de koppeling nog OK, slipt de koppeling door dan weet je dat vervanging nodig is.
Dat de koppeling halverwege oppakt is normaal, mar het kan best zijn dat deze nog 50.000km of meer meegaat.
Zolang deze niet slipt is vervangen niet nodig.
Er kan inderdaad niks afgesteld worden, koppeling wordt hydraulisch bediend.
Bij het uitbouwen moet inderdaad het subframe onder de auto vandaan.
Ik heb de mijne zelf vervangen (1996 vectra 2.5 v6), ik heb de motor laten zitten.
Willem
Bedankt voor de info heren.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar