Opel Vivaro: Vivaro combi L2H1 2.0 CDTI 110PK onderhoud van de motor

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 CDTI 110 PK

Wij hebben een Opel Vivaro voor privé gebruik. De auto is bijna 6 jaar oud en staat nu op 78.000 km (rijden veel met de fiets :))

Het motortype is een M9R L7 (Renault).

Zover ik kan vinden heeft de motor een distributieketting en geen distributieriem. Ik doe zelf het onderhoud en vervang jaarlijks (ondanks de weinig km's) olie, oliefilter, luchtfilter, mazoutfilter.

Wat moet er nog meer gebeuren dat superbelangrijk is?

Als de motor inderdaad geen riem maar een ketting heeft, dient deze nog niet vervangen te worden, maar vervang je de ketting ook preventief of kan deze blijven zitten voor een langere tijd? Wat doe ik met de riem die de waterpomp en alternator aandrijft?!

Voor de rest supertevreden van de auto en motor met ons groot gezin.

VivaroBen

Geplaatst door VivaroBen (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Ben

Het onderhoudsschema wat je nu voert is meer om je eigen gevoel gerust te stellen, nodig is het absoluut niet.
Je maakt hiermee het autorijden onnodig duur.

Ketting is onderhoudsvrij en hoeft niet preventief vervangen te worden. Waterpomp alleen vervangen bij een evt. lekkage of lagergeluiden.
Zou wel de multiriem en de omlooprollen controleren..

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.