Hallo,
Ik heb dit probleem al een tijdje maar ik kom er niet uit. Soms bij het starten van de auto (meer kans bij lange tijd stil gestaan te hebben koude motor) heb ik het vaker dat net alsof de choke te hoog is. Maakt 1200 toeren stationair maar als je eventjes je gas aanraakt gaat hij naar de 2100 toeren en dat houd hij dan 2 sec vast. Als ik dat even goed gas geef en dan los da loopt hij daarna weer netjes stationair 800 toeren. Ik dacht zelf aan de stappenmotor en heb die vervangen voor een nieuwe. Maar dat maakste niets uit. Ook de EGR klep schoongemaakt ook geen verschil. Ik hoor nu wel een sissent geluid bij de MAP sensor maar de slang is niet lek is dat normaal? En kan ik ook de drukken aflezen met de OP-COM? Heb geen foutmeldingen trouwens. Ik hoor het graag van jullie
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sissend geluid bij de map-sensor is niet goed. Dat betekent lekkage en dus een verkeerd mengsel.
Op-com laat je de datalijst zien die de ecu afgeeft. Daar zal vast wel de druk van de map-sensor bij staan.
Spuit wat remmenreiniger op de verdachte plaats(en). Gaat de motor dan anders klinken of lopen dan heb je het lek(je) gevonden.
Goede tip !!!
Ik zal dat vanavond gelijk ff doen. Want als ik mijn had onder de map sensor doe hoor ik het duidelijk sissen. Zag z 1 2 3 gen lekkage op de slang maar die ga ik ook maar even beter eraf halen om die te inspecteren. Bedankt! Ga ermee aan de slag vanavond.
U hoort ervan!
Grtjes Wesley
13 jaar
Ik heb alles nog even goed bekeken en het sissen komt niet van de MAP sensor af.
Ik had van papier een hoorn gemaakt om beter te kunnen luisteren en het sissend geluid komt van de benzinedrukmeter af (heb even een foto gemaakt met mijn telefoon). Ook heb ik het vacuum slangetje eraf gehaald en toen me vinger erop gedaan om te lijken of het slangetje lekt (die reeds vervangen was) maar die is ok, maar toen hoorde dat de benzinedrukmeter nog steeds siste zonder slang erop.
Is dit normaal?
Grtjes Wesley
[url=http://www.imgdumper.nl/uploads4/4df7be7...][img]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4df7be7...[/img][/url]
[url=http://www.imgdumper.nl/uploads4/4df7bed...][img]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4df7bed...[/img][/url]
13 jaar
Sissen is niet normaal, ook niet bij een benzinedruk regelaar.
Alleen kan ik het sissen niet verklaren als je het slangetje van de regelaar af haalt.
Stel dat de regelaar kapot is en de druk te hoog wordt, dan heb je hetzelfde effect (te veel brandstof).
Er zit geen benzine in het slangetje? Er loopt niets uit het pijpje als de slang los is?
Sist ie ook als je alleen het contact aan zet en de pomp maar even loopt zonder dat de motor loopt?
Ik kan het geluid hier niet horen. Laat eens de dealer er naar luisteren en laat eventueel de brandstofdruk meten.
Heb je Op-com al? Lees dan de fuel trim in live data uit (kan block learn genoemd worden). Staat die rond de 0%?
Voor de zekerheid uitlezen met stationair draaiende warme motor.
Ja ik heb de OP-COM al. Ik zal vanavond de laptop er aanhangen. En stationair kwam er niets uit. Dan zal ik de waardes even noteren.
Bedankt alvast!
13 jaar
test
8 jaar
Reeds opgelost
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar