auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: vragen over c20xe en kabelboom

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

hallo

ik heb een c20xe gekocht en heb er wat vragen over.
met name over de kabelboom en de motor zelf.
ik heb een kleine websiteje gamaakt met foto's totaal 8 fotos
als iemand reageerd geef even aan om welke foto het dan gaat
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik wil deze motor in mijn astra
zetten waar nu een c18xe in zit..
zijn de kabelbomen van deze 2 types trouwens gelijk??

klik op de link voor mijn vragen en fotos
http://members.home.nl/benniekooi/c20xe....

mvg bennie

Geplaatst door

astraracer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,
Ik heb wel een beetje ervaring met deze motor.
de inlaat die jij hebt is er 1 met dubbele kleppen die 2e gasklep is voor een traction control, als het goed is zit er ook een stelmotor aan vast.
Echter hierbij heb je ook een abs systeem nodig om dit te laten werken, want deze gebruikt de wieltoerentallen van de abs voor de traction control. Als hij ziet dat er 1 wiel meer doorslipt dan stuurt hij de 2e gasklep meer dicht. Het motorvermogen daalt en je doorspinnende wiel krijgt weer grip.
Als je zelf minder gas geeft bereik je hetzelfde, alleen de TC reageert natuurlijk veel sneller.
Als ik jou was zou ik dit niet gebruiken omdat dit weer problemen kan geven.
ik heb ook een ander inlaatspruitstuk gemonteerd ivm ruimte zie foto
De originele heb ik nog en staat op marktplaats te koop.

[url=http://imageshack.us][img]http://img228.imageshack.us/img228/1718/...[/img][/url]

spruitstuk:

[url=http://imageshack.us][img]http://img228.imageshack.us/img228/1930/...[/img][/url]

Een vraagbaak voor een kadett / astra / vectra met elektrische schema"s erin heeft mij ook veel geholpen.
De kleurcodes van de stroomdraden staan er ook in dus kun je uitzoeken waar elke draad voor is

Succes Peter

redcat 0

17 jaar

oke dank je voor je info maar kan ik deze klep gewoon laten vervallen dan als ik deze inlaat eerst wil gaan
gebruiken?? ik wil in der loop der tijd wel een lexmaul op zetten maar eerste deze motor aa de praat hebben

en heb je ook nog op meer vragen van me antwoord??

bennie

astraracer 0

17 jaar

Het speciale spruitstuk met TC-klep is anders. Een normaal spruitstuk loopt paar cm door tot de bovenste gasklep.
Dit spruitstuk kan je gewoon gebruiken als je de 2e klep gewoon laat zitten, en elektrisch niet aansluit.

Succes met puzzelen !
(heb ik ook gedaan)

Groet Peter

redcat 0

17 jaar

bij deze motor zit de lfr aan de onderkant van de motor, deze hangt los onder je inlaatspruitstuk, aan een slang die vanaf je gasklephuis komt, zit ook een stekkertje aan vast.

heb je ook de bijhorende motronic bij je kabelboom?
kabelbomen van 18xe en 20xe verschillen inderdaad met name door het tractioncontrol en abs verhaal.
tractioncontrolcomputer hoort naast de bestuurdersstoel te zitten, de rest, zoals abs, onder de motorkap.

roygsi 0

17 jaar

Er zat een monotronic bij, volgend mij heeft die niets te maken met de traction control,
de 2e gasklep word door de TC gestuurd. Ik heb ook nog een 2e computer als reserve, die werkt ook goed
bij mij hangen er stekkers los aan de kabelboom die anders naar de stelmotor gingen voor de 2e gasklep.
Wel kan het zijn dat de gasklep potensiometer anders is, bij mij zit daar een stekker met 5 draden ipv 3 geloof ik bij een normale. deze worden denk ik ook weer voor de TC gebruikt.

De slang die onder het spruitstuk zit en waar een aluminium cilindervormig huis op zit
is voor de stationaire regeling.
Peter

redcat 0

17 jaar

ik heb er idd wel een motronic bij met kabelboom.
maar de computer zit nu bij mijn auto bij de bijrijders kantik meen aan dat die van de c20xe daar ook weer komt. en niet
buiten de auto onder de kap.
maar ik heb idd een 5 draads gasklep potensiometer eropzitten moet ik deze vervangen of niet?
ik zal dan de boom van de c18 eruit moeten halen .. maar kan iemand mij nog iets vertellen over de draden die zijn afgeknipt?

ik zal een kijken naar die lfr ,, kon hem zo niet vinden ,,

groet bennie

astraracer 0

17 jaar

de 5 draads heb ik gewoon laten zitten, maar aandezien je geen TC gebruikt kan je het ook doen met een 3-draads, deze zit normaal ook op de 16v zonder TC.
Draden staan ook in schema's van vraagbaken. bvb van de oudere Vectra.
koop eens een vraagbaak , daar kun je veel uithalen, heb ik ook gedaan.

Peter

redcat 0

17 jaar

oke die vervang ik dan niet.
ik heb idd die lfr gevonden was wel eve zoeken als je hem niet weet te vinden ,
en de draden die er doorgeknipt waren zijn er volgens mijook een paar van gasklep potmeter,
maar een andere vraag : die MID gaan die draden ook naar de motronic? of naar een andere computer
omdat er nog meer draden zijn die geknipt zijn

bennie

astraracer 0

17 jaar

wat is lfr? en mid ?

redcat 0

17 jaar

een lfr is de luchtomloop motortje
en die mid en een muliti info dispay

astraracer 0

17 jaar

hoi, voor mij is al een tijdje geleden...
ik heb geen multi info display, alleen een check control, en dan weet ik het ook niet meer precies,
volgens mij in ieder geval het lampje van de motorstoring gaat naar de motronic.
een paar andere gaan naar je oliepeilstok, koelvloeistof niveau,
verder weet ik het niet meer.

Peter

redcat 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.