Opel Corsa: Vreemd verhaal

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Wie heeft dit verhaal wel is gehoord.
De dealer heeft mijn een verhaal proberen wijs te maken waar ik geen theorie achter kan bedenken.
Eerder had ik een oplossing gevraagd omdat de auto als deze op temperatuur kwam na ongeveer 15 minuten in storing ging doormiddel van het gele lampje.
De dealer heeft er inmiddels een andere injector ingezet (waar ik mijn twijfels over heb of deze ook stuk was), de ontstekingsmodule is uitgewisseld geweest maar dit gaf geen oplossing. Deze weer terug gewisseld. Toen lag het volgens hun aan de accu. Ik wist dat de accu niet 100% was, maar het verhaal dat onder het rijden (dus bij draaiende motor) de bordspanning onder de 9V zakt waardoor de elektronica in storing gaat. Ik ben van mening dat als de motor draaid de dynamo de spanning levert (ook aan de componenten).
Ik heb 430 euries betaald voor het vervangen van een injector, en mag nu weer 500 euries op tafel leggen omdat naar zeggen van de dealer de onsteking defect was. Hiervoor hebben ze een ruil-exemplaar gemonteerd.
Wie o wie heeft een andere theorie voor dit voorval ???

Richard Bosch

RichardBosch

Geplaatst door RichardBosch (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kasperht (0), 16 jaar geleden

Ik vind dit een beetje een vreemde manier van "fault finding" Gokken dat het daar aan ligt en die vervangen. En daarna kijken of het opgelost is.
Als het motorstoringslampje aan gaat hoort hier natuurlijk een foutcode bij. Wat is hier over bekend? Het zou net zo goed een temp sensor zijn die verkeerde waardes meet. Meet zulke zulke sensoren eens na. En ga pas dingen vervangen als je er redelijk zeker van bent dat dit het probleem is.

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je mag er vanuit gaan dat de dealer de storing definitief oplost. Als de injectorwissel niet geholpen heeft mag je een compensatie verlangen.
De dealer hoort voor een correcte afwikkeling te zorgen, ook financieel.
Bel de dealer op voor een afspraak, niet boos worden, geef hem de gelegenheid en ga daarna pas evt moeilijk doen. Als je de auto niet meekrijgt betaal dan met de mededeling (ook op de factuur zetten!) "onder protest betaald". Dan kan je er nog op terugvallen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.