close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: waar op letten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

dag heren ik heb weinig ervaring met opel's,maar wil toch eens een vectra diesel aanschaffen een (x2.0 DTI 16-v cd) waar moet ik vooral opletten bij de aankoop van deze auto,de kilometer stand is 258 dkm met alle boekjes erbij,wie kan mij raad geven over deze type auto,hoe zijn de motoren,versnellingsbakken,ophanging en niet te vergeten de storingen die kunnen optreden bij deze kilometer stand.alvast bedankt voor jullie reacties vrgr alan.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hieronder een stukje uit autotrader:


Opel kan de Vectra CDX voor dik 56 mille leveren met een direct ingespoten diesel, maar interessanter is de vrij nieuwe direct ingespoten turbodiesel die zo’n f 58.500 kost.
Het nieuws is dus Opels nieuwe 2,0-liter direct ingespoten turbodieselmotor met zestien kleppen en twee balansassen. Waarom direct? Een diesel met directe inspuiting is een stuk zuiniger. Echter omdat dit type motor wel erg nadrukkelijk ’vrachtwagengeluiden’ maakte monteerden automobielfabrikanten jarenlang toch maar liever de beschaafdere indirect ingespoten diesel in hun personenwagens. Tot men de direct ingespoten motoren betere manieren bij wist te brengen. Opel lukte dat onder meer door de nieuwe krachtbron uit te rusten met dubbele balansassen, die trillingen en dus ook geluid dempen en bovendien voor een soepeler loop zorgen. De Opel-motor heeft werkelijk zo’n beetje alles wat je bij een volgens de jongste stand van de techniek gebouwde diesel maar kunt verwachten.

Moderne motor
We zetten het op een rij: indirecte inspuiting, zestien kleppen, een turbocompressor, een tussenkoeler en dubbele balansassen. De Opel ontwikkelt een vermogen van 74 kW/100 pk en een koppel van 205 newtonmeter, dat al vanaf slechts 1600 toeren per minuut paraat is, en die newtonmeters blijven aanwezig tot 2750 tpm.
Dit vermogen komt in de prestaties niet eenduidig tot uiting. Met een topsnelheid van 195 is hij lekker snel, maar Opel zegt dat de Vectra in 13 seconden van 0 naar 100 moet trekken; dat vinden wij niet zo snel, gezien het behoorlijke vermogen. Bij onze eigen metingen was hij echter met 12,2 seconden aanzienlijk sneller. Bij de inhaaloefening (80-120) in de vierde en vijfde versnelling liet hij 10,8 en 15,0 seconden voor zich afdrukken. De geluidsmetingen maakten duidelijk dat Opel er goed in geslaagd is de direct ingespoten motor manieren bij te brengen. Bij 100 kilometer constant ging
de decibelmeter naar 67. Bij 120 liep het geluidsniveau met 2,5 decibel op naar
69,5 dB(A).
Strak en zeker ligt de Vectra op de weg en in de bocht. Z’n rij-eigenschappen zijn dik in orde. Hard geveerd is hij niet, maar de Opel voelt toch tamelijk stevig aan. Met het comfort zit het meestal wel goed. Alleen op inferieur wegdek moeten de inzittenden af en toe tegen een stootje kunnen. Het stuurkarakter van de Duitser is Europees, wat wil zeggen dat de bekrachtiging de chauffeur zeker niet teveel werk uit handen neemt. Met het schakelen is niets mis: de bak werkt probleemloos.
Opel gaf de Vectra een dashboard en instrumentenpaneel met simpele, vloeiende lijnen. Een bijzonder onderdeel ervan is het info-display rechts naast de klokkenwinkel, waarop tijd, datum en buitentemperatuur worden weergegeven. Is er een speciale Opel-radio gemonteerd, dan doet het schermpje ook dienst als display voor de geluidsinstallatie. De middenconsole is nogal breed uitgevallen. Het interieur van een dure CDX, is in principe gelijk aan dat van een basis-Vectra, maar we zien wel luxe-accenten, zoals houtafwerking op de middenconsole; een stuurwiel met lederen rand en een versnellingspook en een handrem die met leer afgewerkt zijn. Op de stevige, maar niet speciaal sportief bedoelde stoelen vinden we velours bekleding. Als het om uitrusting gaat, blijft er niet zoveel te wensen over. Electronisch geregelde airconditioning, cruise control, een boordcomputer, een radio/CD speler met bediening op het stuur, elektrisch bedienbare zijruiten vóór en achter, ja, zelfs telefoonvoorbereiding! Allemaal bij de prijs inbegrepen. Ruimte is er ook genoeg, zowel voor- als achterin. De kofferruimte van de Vectra sedan stelt evenmin teleur. Hij is groot en regelmatig van vorm en kan daardoor flink wat koffers aan. Bovendien maakt een achterbank met een in delen omklapbare leuning en zitting uitbreiding van de bagageruimte mogelijk.
De Opel Vectra Sedan CDX 2.0 DTi heeft veel luxe te bieden. Hij klinkt beschaafd en rijdt zuinig; per honderd kilometer slechts 6,5 liter (1:15,4). Al met al een klasse-diesel!

Bron: www.autotrader.nl

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Dit is mooi natuurlijk maar de vectra die ik wil kopen heeft 258dkm gedraaid en ik denk niet dat wat hier boven staat beschreven nog op alles invloed heeft.Dus heren monteurs tikken maar.

flow 0

17 jaar

Let op dat de brandstofpomp al is vervangen, deze gaan vaak stuk namelijk.

let goed op onderstel geluiden en as verzet.

Willem

Willem12089 0
badge

17 jaar

Roest..................

Santa 0

17 jaar

Roest ??

flow 0

17 jaar

Ja,
De auto is nu 9 jaar oud, en afhankelijk wat de vorige eigenaar(en) en garages aan roest preventie hebben gedaan wil deze auto wat gevoelig zijn voor roestvorming..

Cor1822 0
badge

17 jaar

Roest:

* Subframe (99 van de 100x oppervlakkig)
* achter ophanging (99 van de 100x oppevlakkig)
* Wielkasten achter
* dorpels achterste hoekjes.

Willem

Willem12089 0
badge

17 jaar

oké,maar hoe zit het met de motor en bak,wat kan ik daar voor storingen verwachten.

flow 0

17 jaar

op een brandstofpomp na...zijn dit eigenlijk helemaal geen slechte motoren en bakken....maar een en ander hangt natuurlijk helemaal af hoe die 258dkm er op zijn gezet.....en dat weet je niet...hij kan zijn gebruikt voor vele snelweg ritten, met een altijd warme motor en weinig slijtage..maar kan ook een abnormale ruige leaserijder zijn tegengekomen..

een gebruikte auto kopen is altijd een risico...zelfs eentje met slechts een ton op het klokje..

loopt ie goed, stuurt en remt ie goed en schakelt ie prima.? en vooral is de prijs interesant?

arie549 0
badge

17 jaar

zaterdag ga ik kijken,maar inderdaad die brandstof pompen zijn flink duur heb ik mij laten vertellen.

flow 0

17 jaar

En roest op de lasnaden van de scharnieren.........

Nee, IK heb met zulke auto's gereden en IK zou uitkijken naar wat anders......!

Santa 0

17 jaar

Nou is mijn zin helemaal over,ik ga op zoek naar iets anders.allemaal bedankt voor jullie reactie's

flow 0

17 jaar

dan moet je een passat ofzo met die kilometers kopen, lekker goedkoop in onderhoud.......??????

venedijk 0
badge

17 jaar

Ik snap dit niet hoor.
Zitten met z`n allen de Vectra af te kraken.
Elke auto van metaal kan roesten en als je wat anders tegenkomt, krijgen we dan weer de vraag "waar kan ie allemaal roesten"?
Je moet gewoon gaan kijken naar die auto.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ook een passat kent zijn zwakke punten en is helaas ook niet perfect, net als elke andere auto..

arie549 0
badge

17 jaar

Alan ben bang dat je moet gaan fietsen als jij alles afwijst waar wij een nadelig punt van kunnen noemen.. Alles wil kapot en ik kan je van elk merk en type wel iets opnoemen. Zoek gewoon een nette goed onderhouden auto op en dan moet je ook een beetje geluk hebben ;-) Ik heb vele vectra's lopen die het gewoon goed doen.

garageburgwal 0
badge

17 jaar

Oké,ik zal dan toch even gaan kijken,en inderdaad alles kan kapot ik ben maar eigenlijk voor één ding bang en dat is dat die zeer prijzige hooge druk pompen kapot gaan en het is wel zo dat die pompen op elke diesel gevoelig zijn,ik rij op dit moment een citroën xsara 1.9 van 98 met nog de oude mechanische pomp en ik moet zeggen dat die motor totaal geen problemen kent,maar ik heb dan wel een paar electrische storingen gehad maar dat was niks appart's.

flow 0

17 jaar

ach alan...ook die xsara heeft zijn zwakke punten..o.a achterassen en indd fransen en electra...zijn boekwerken over te schrijven..

ga kijken, ga rijden.....en voelt het allemaal goed...en vooral is de prijs interesant.....

arie549 0
badge

17 jaar

zo is het, dat wou ik dus eigenlijk ook zeggen van de passat, heb al veel mensen die een goedkope passat uit de lease kochten en daar na nog evenveel geld voor onderhoud kwijt waren dan waar ze de auto voor kochten...
alle types hebben hun dingen...

venedijk 0
badge

17 jaar

[quote=venedijk]zo is het, dat wou ik dus eigenlijk ook zeggen van de passat, heb al veel mensen die een goedkope passat uit de lease kochten en daar na nog evenveel geld voor onderhoud kwijt waren dan waar ze de auto voor kochten...
alle types hebben hun dingen...[/quote]
Ja, je bedoelt hiermee de "garage-types"....?

Kopen met low budget is altijd gokken. Ga dan krassen. Niet zeuren als het tegenzit.

Dealers die klanten een rekening voorhouden van 2500 euro terwijl het elders MET GARANTIE voornog geen 400 euro kan.............
Ligt dat aan de Passat......???
Daggutnie...


Persoonlijk vervang IK liever een dure pomp dan dat ik voor een gelijkwaardig bedrag spuitwerk moet laten verrichten..........

Waarom..? Lijkt me duidelijk...........

Santa 0

17 jaar

Even terug naar de vraag.
Men moet wel een beetje reeel blijven.
De motoren staan niet bekend als duurzaam.
Olie gebruik en niet zo weinig ook, afdichtingen verstuivers en retourleidingen komen regelmatig voor.
Irritante storingen en foutmeldingen aan egr, brandstofpompen die voortijdig de geest geven.
Geen mooie loopcultuur, geen trekkracht onderin, je moet flink doorhalen om er gang in te krijgen.
Wat het verbruik ook niet ten goede komt.
Eigenlijk de dingen die normaal voor een diesel zijn ontbreken bij deze motor.
Dat is goede trekkracht onderin en een mooi verbruik en duurzaamheid.
En dan is 258.000km een hele afstand voor deze motor.
Ik zou persoonlijk de auto laten staan, niet om de auto maar om de motor.
Kortom er zijn betere diesels

primera p11 0

17 jaar

Ik ben de auto gaan kijken,en het was 3x niks blok zat onder de olie en een onderdruk waar je niet goed van wordt,laten staan natuurlijk.

flow 0

17 jaar

Mooi zo.
Nu heb je het zelf gezien en dat is meer waard dan alle opmerkingen over een auto.
Natuurlijk zijn er betere diesels, maar die kosten ook wat meer.
het is maar net wat je wilt, toch?

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

bij dit geval kun je wel zien dat de geest eruit is gestampt,ik rij nu die oude xsara diesel maar daar moet je met een loep kijken of er ergens olie lekt,het is geen hard rijder en het trekt ook niet erg hard naar de 100 maar één maal op gang gaat die lekker en elke morgen rustig warm rijden,ik denk dat het ook een grote rol speeld.En kan niet zeggen dat een betere diesel duurder moet zijn ik heb die xsara ook voor een prikie gekocht,en moet je eens kijken 3 1/2 keer het klokje rond.Dus het ligt er duidelijk aan hoe er met de auto is omgegaan.

flow 0

17 jaar

Hans, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En als je je vraag op dit forum zet hoor je nu eenmaal ook de minpunten van een auto.
En die antwoorden wil je misschien wel niet horen, maar geven wel een reeel beeld van de werkelijkheid.
Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.
I.p.v. er is aan elke auto wel wat mis, dat vraagt de vraagsteller niet, hij vraagt specifiek de min en pluspunten van de auto.

primera p11 0

17 jaar

waarom rij je niet gewoon door in die xsara als het goedkoop moet? die p.s.a dieselblokken hebben zich al lang bewezen.....die gaan gewoon door!!

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]die p.s.a dieselblokken hebben zich al lang bewezen.....die gaan gewoon door!![/quote]
de motor ALLEEN!! is het probleem ook niet, zolang alles niet tegelijk hoeft te functioneren is er niets aan de hand.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

De kinderen beginnen te klagen dat de auto te klein is,dat is eigenlijk de reden.

flow 0

17 jaar

Deze dan?
Ze zijn er ook met een diesel.

[url=http://imageshack.us][img]http://img145.imageshack.us/img145/5196/...[/img][/url]

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

nee dank je heb al een oldsmobile cutlass saloon gehad diesel 4,8L ,nog erger als elke europese auto.

flow 0

17 jaar

Oke, het was maar een hint. :-)

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Zal ook wel lekker zuinig rijden, kun je beter nog een omega 3.0 V6 benzine gaan rijden denk.

persoonlijk wat betreft diesel motoren.

Peugeot
Volkswagen
Fiat
Volvo diesels (Vanaf V70 / S60 / 850)

hebben zich zeker al bewezen op duurzaamheid, die dingen blijven lopen

even als de 1.5d-td 1.7d-td-tds isuzu diesels in de opels (Corsa Astra Vectra)

Willem

Willem12089 0
badge

17 jaar

haha.

flow 0

17 jaar

ja ja.Met amerikanen en jappen ervaring genoeg uit de 80'er jaren,tegenwoordig maken de jappen ook top auto's.

flow 0

17 jaar

Persoonlijk vind ik de isuzu diesels meer iets voor een landbouwvoertuig.
Fijne diesels zijn toch de vag diesels en de hdi.
De rest is toch wel een stuk minder, maar blijft persoonlijk.
Een diesel moet met name trekkracht onderin hebben.

primera p11 0

17 jaar

Ja maar wat is tegenwoordig nog een goede diesel,en dat je probleemloos 350dkm kan rjden.Ik heb eens een alfa 164 2,5 turbo diesel gehad die kocht ik met 300 dkm op de klok en heb nog tot 725 dkm door gereden en het draaide nog perfect.En het gaat mij echt niet om de trekkracht,het gaat mij erom, om toch heel lang met een diesel te kunnen rijden,bijv;mijn vader heeft een mercedes gehad de 200D uit 1975 zeker een jaar of 18 lang en als ik die km stand vergelijk met de huidige diesels;;;kunnen ze er niet aan tippen.Maar het ging niet allemaal zo snel maar ging wel lang mee.

flow 0

17 jaar

Als jij een TDI koopt en ermee rijdt zoals jouw vader, haal je makkelijk 500.000 km of nog veel meer....

Zelfs een LEOPARD-tank is stuk te krijgen, 't is maar net hoe je het behandelt.....

Santa 0

17 jaar

De Leopard II A is de grootste tank van de Koninklijke Landmacht. De tank zelf weegt 60 ton en de toren (het draaiende gedeelte waar onder andere de schietbuis aanzit) weegt 22 ton.

Beetje duur in de wegenbelasting................

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

als ie de 25 jaar gepasseerdt is hans valt dat reuze mee......oldtimer verzekering er op voor 65 eurie per jaar......wie doet je wat...hehe

arie549 0
badge

17 jaar

Ja, dat is waar.
Gas tankie erin en gaan .

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

En over de profieldiepte nooit gezeur.......

Santa 0

17 jaar

heb je wel eens een noodstop met die tank gedaan.LEUK!

flow 0

17 jaar

[quote=Santa]En over de profieldiepte nooit gezeur.......[/quote]
echt iets voor jou.... ;

Gr. paul
[url=http://imageshack.us][img]http://img513.imageshack.us/img513/2850/...[/img][/url]

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hoezo Paul?

Ik zeg toch ook niet dat je jezelf eens wat vaker zou kunnen gaan wassen?
De beestjes zitten NU zelfs al op deze site........

En wat die Leopard betreft: ik had eigenlijk eeen opmerking willen maken over het feit dat de Leopard kennelijk NIET is voorzien van AL-KO dempers.....

[url=http://img241.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img241.imageshack.us/img241/1874/...[/img][/url]

Santa 0

17 jaar

hehehehe.. dat beesie heb jij natuurlijk al dood willen drukken ;)

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Nee nee, "wieze uut 't oost'n".............

Dat beestje komt me bekend voor....

Is het een Xius-beestje?

Santa 0

17 jaar

en ? bevalt het een beetje zo'n hoge instap......................................

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ja, dat bevalt ouwe Santa heel goed....

De technische elfjes kunnen nu ook ineens veel makkelijker de uitlaat vervangen en olieverversen!

[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img527.imageshack.us/img527/5347/...[/img][/url]

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.