close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega 1995: waar op letten bij aankoop / tips gevraagd (ook hoge km stand)

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

hey

ik heb mijn oog laten vallen op een prachtige Omega
zijn er aandachtspunten wwar ik op letten moet voor aankoop

ook heeft de omega bijna 2 ton gelopen , is aan de hoge kant

ik zou graag willen weten of dit een probleem is


dit staat bij de advertentie :

goed onderhouden,
recent vervangen; distr-riem(set),
koppakkingset (dus ook in-uitlaatpakkingen etc),
tab-einden aan cil-kop en alle meer gebruikelijke beurtwerkzaamheden zoals bougies/filters etc.
Verbuikt geen olie

Geplaatst door

cardwizard (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zelf rij ik een omega uit 96 met 246.000km op de teller en zonder noemenswaardige problemen!

Ik heb gelukkig een gaaf exemplaar maar ze hebben wel last van roest , vooral aan de achterdorpel/wielkast.
Wel moet de dis.riem om de 60.000 vervangen worden wat wel snel is vind ik.
De hoge km stand is zeker geen probleem, ik ken mensen die ruim de 300.000 hebben gehaald met de omega.
Dus als de prijs goed is en je de voorhistorie een beetje kan natrekken ( wel goed en tijdig onderhoud gehad ) kan je nog een tijd comfortabel rijden!!

omega8258 0

17 jaar

[quote=omega8258]Zelf rij ik een omega uit 96 met 246.000km op de teller en zonder noemenswaardige problemen!

Ik heb gelukkig een gaaf exemplaar maar ze hebben wel last van roest , vooral aan de achterdorpel/wielkast.
Wel moet de dis.riem om de 60.000 vervangen worden wat wel snel is vind ik.
De hoge km stand is zeker geen probleem, ik ken mensen die ruim de 300.000 hebben gehaald met de omega.
Dus als de prijs goed is en je de voorhistorie een beetje kan natrekken ( wel goed en tijdig onderhoud gehad ) kan je nog een tijd comfortabel rijden!![/quote]
diegene die hem verkoopt is zelf monteur (dat weet ik)
ik heb de auto nog niet grondig nagekeken , maar ziet er op het eerste gezicht goed en strak uit

cardwizard 0

17 jaar

Patrick, kijk wel even na of de airco het doet en of hij zijn "updates" heeft gehad.
zelf erg veel problemen mee gehad met mijn omega van 97.
climat control wil n.l. nog wel eens weigeren bij een cd uitvoering.
voor de rest een perfecte reis auto volgens mij.
gr. alex

jack007 0

17 jaar

[quote=jack007]Patrick, kijk wel even na of de airco het doet en of hij zijn "updates" heeft gehad.
zelf erg veel problemen mee gehad met mijn omega van 97.
climat control wil n.l. nog wel eens weigeren bij een cd uitvoering.
voor de rest een perfecte reis auto volgens mij.
gr. alex[/quote]
(goed koelende) airco installatie (climate controle, is recent nog gecontroleerd op juiste drukken etc)

staat in de advertentie

km stand lijkt je geen probleem ?
schrik zelf nogal van zo'n stand maar hoor vaak dat dat niet nodig is

cardwizard 0

17 jaar

Hallo,

De Omega is een prima maar dure auto in onderhoud
En denk ook aan het hoge gewicht v/d auto (verzekering en houderschapsbelasting

Maar een zeer fijne ruime reis auto

prof 0
badge

17 jaar

hallo,
ik heb zelf een omega gehad uit 1996 gekocht met een kilometerstand van 195000 en heb hem weg gedaan met een stand van 378000nooit geen problemen mee gehad heb nu een nieuwe gekocht en we wachten maar af wat of dit is.je moet er ook geluk mee hebben

wiemer.piek 0

17 jaar

Uitlaat spruitstuk lek is een kwaal van deze dingen. Het zijn brandstof slurpers en ze zijn niet een drol waard. Maar verder prima wagens die best wel taai zijn.
Je koopt een hele nette van een jaar of tien al voor onder de 2500 euro. Ik heb ooit een gekocht van een half jaar en totaal af gereden als service auto. Weinig problemen mee gehad, behalve dat het een traag kreng is. Neem je eentje met een dikke motor dan is ie niet traag meer maar dan zuipt ie als een een wilde, en dat wil je ook niet.

Opgeteld een prima auto voor weinig geld, die qua aanschaf best onder gewaardeerd wordt. Maar das voor de koper alleen maar mooi.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Tsja. Ik rij een Omega uit 1996 met 130.000 km op de teller (NAP erbij). Het is een superfijne auto om te rijden. Maar..... heb je een probleem met bijvoorbeeld sensoren dan ben je zuur. Ik heb deze Omega vorig jaar februari gekocht bij een Bovag garage voor € 2750,00 met 120.000km op de teller (NAP zat er bij). In de tussentijd het volgende gerepareerd/vervangen:

Dynamo reviseren (diodebrug) was € 60,00 (zelf uitbouwen, wegbrengen en zelf inbouwen,
Airco vullen was € 140,00 (veel te duur geweest),


Om het galopperen van de toerental te verhelpen:

Gasklephuis en LFR laten reinigen,
2e hands LFR er in gezet (€ 50,00),
Kathalysator (vanaf motor) vervangen (€ 280,00 (echt waar bij een garage)),
Nieuwe Lambda sensor (€ 145,00 AUW),
Nieuwe LMM (€ 50,00 via marktplaats),
Accu (€ 80,00) dat kan wel na 10 jaar.

En toch blijft het een fijne auto om in te rijden. Je moet er niet te veel mee in de stad rijden want dan ga je heel makkelijk naar een verbruik van 13-14 liter op 100km. Op de snelweg doet ie 7,5-8 liter op 100km (bij 120km/u)

Ik heb de vraagbaak erbij gekocht. En heb zelf achter en voor nieuwe remblokken geplaatst.

Mojo66 0

17 jaar

Ik vind het wel vreemd dat er eerst een behoorlijke investering aan onderhoud gedaan en dat tie vervolgens te koop word aan geboden.
Het lijkt me dat je dat er zelf toch wel een beetje af wilt rijden.
Dan zet ik er een beetje mijn vraagtekens bij zo van: is er niet meer aan de hand en moet tie daarom weg.
En hoe weet je dat tie geen olie verbruikt?.
Rij je er al mee dan.
Ze kunnen wel van alles bij een advertentie zetten.
Ik zou toch op mijn hoede zijn.

primera p11 0

17 jaar

[quote=sytze]Uitlaat spruitstuk lek is een kwaal van deze dingen. Het zijn brandstof slurpers en ze zijn niet een drol waard. Maar verder prima wagens die best wel taai zijn.
Je koopt een hele nette van een jaar of tien al voor onder de 2500 euro. Ik heb ooit een gekocht van een half jaar en totaal af gereden als service auto. Weinig problemen mee gehad, behalve dat het een traag kreng is. Neem je eentje met een dikke motor dan is ie niet traag meer maar dan zuipt ie als een een wilde, en dat wil je ook niet.

Opgeteld een prima auto voor weinig geld, die qua aanschaf best onder gewaardeerd wordt. Maar das voor de koper alleen maar mooi.

Sytze[/quote]
Hij is geen drol waard zou ik zeker niet zeggen, naar mijn persoonlijke mening ving ik hem zeker zijn geld waard.

Ze worden ondergewaardeerd en dat is als koper wel een pluspunt.
Ik heb een 2.0 16 klepper in de cd uitvoering en idd, racen kan je er niet mee, trekt niet snel op al is het best te doen maar een 100 meter sprint ga je met de omega zeker niet winnen. Bij het gewoon rijden en dan versnellen pakt mijn omega best wel goed op.
Wat km stand betreft, er rijden er nog veel rond met meer dan 300.000 op de teller....

omega8258 0

17 jaar

Inderdaad met een gewicht van bijna 1500 kg is het zeker geen racemonster. Snelheid heb je met zo'n auto niet nodig. Het is niet erg om in deze auto iets langer te moeten zitten.

Mojo66 0

17 jaar

[Hij is geen drol waard zou ik zeker niet zeggen, naar mijn persoonlijke mening ving ik hem zeker zijn geld waard.]




Dat mag jij vinden, maar als je elk jaar een paar honderd verkoopt weet je wel wat een auto waard is, geloof me.

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=sytze][Hij is geen drol waard zou ik zeker niet zeggen, naar mijn persoonlijke mening ving ik hem zeker zijn geld waard.]




Dat mag jij vinden, maar als je elk jaar een paar honderd verkoopt weet je wel wat een auto waard is, geloof me.[/quote]
Nou, als je er elk jaar een paar honderd omega's verkoopt dan is het voor jou wel een goudmijn.
Maar ik geef toe dat er onder deze wagens ook rampgevallen zijn maar dat hou je volgens mij bij elk merk en type auto.
Het is natuurlijk ook een persoonlijke mening hé, ik verplicht niemand om een omega te kopen!!

omega8258 0

17 jaar

Controleer goed of er geen roestblaasjes onder de raamrubbers zitten. De motortjes van de centrale deurvergrendeling willen je ook nog al eens in de steek laten, om dit te voorkomen jaarlijks mechaniek reinigen en smeren. Nokkenassensor en krukassensor gaan reghelmatig kapot. Uitlaatspruitstuk wil wel eens scheuren. LFR (lehrlaufs fullings regler) vervuilt waardoor motor onregelmatig stationair begint te lopen, dit komt door een ontwerpfout, carterontluchting op verkeerde plaats. Hier is een modificatie-setje voor, zelf reingen is ook een makje. Als je het hebt over een nieuwe koppakking; is de kop lek geweest en als dat het geval is geweest heeft men dan ook de kop gevlakt voordat deze is teruggeplaatst. Draagarmrubbers en fusseekogel, waardoor de auto niet goed spoort ook veelvoorkomend.

Heerlijke auto om mee te rijden alleen vergt een boel onderhoud, onderdelen zijn niet heel duur dus als je zelf een boel kan dan een fijne auto voor weinig geld.

Succes met je beslissing, ben zelf overgestapt naar BMW en zou niet meer terug willen, alles net wat degelijker uitgevoerd. Moet je misschien een net iets oudere auto nemen maar laat je minder vaak in de steek.

pemann 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.