Opel Omega: Wat zijn de plus en min punten

Bouwjaar: 1995

Hallo allen
Ik rijd nu momenteel een Omega 2.5 TD CD sedan uit 1994 met 160000km op de teller.Een hele fijne auto mankeerd niks aan.
Nou wil ik binnekort mijn vertrouwde diesel gaan verkopen,om een
benzine omega te gaan rijden.
Wie kan mij vertellen wat het beste is.Ik zat denken aan een
2.5v6 of een 3.0v6.

Mvrgr
Martin

vrie731311872

Geplaatst door vrie731311872 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

dereca (0), 20 jaar geleden

hoi ik hen een omega 2.016v cd automaat eind 1994 een toppie auto heeft nu 135000 gelopen en is perfect ook wat verbruik betreft een 2.5v6 slurpt echt rijdt ongeveer 1 op 7 en deze doet 1 op 12

Martijn7427 (0), 20 jaar geleden

Ik heb een 2.5V6 uit 1995. Die rijdt geen 1 op 7 maar 's winters 1 op 9 en 's zomers 1 op 10. Dat is een normaal verbruik voor een auto van 1550 kg. met een zware motor. Hij rijdt prima. Komt wat vlotter uit de startblokken dan een 2.5 TD (Heb ik ook gehad.)'t Is een goed caravantrekker. Je hoort hem nauwelijks. Met een 3.0V6 heb ik geen ervaring.

Rob Scholten (0), 20 jaar geleden

Hoi,

Ik rijd zelf ook en 2.5 v6 aut. (113000km), heerlijke auto.
Met het verbruik valt het inderdaad mee, 1 op 10 is haalbaar,
maar is natuurlijk geheel afhankelijk van je rechter voet,
die kan soms een eigen leven gaan leiden.
Wat betreft de gebreken: Wat ikzelf weet zijn , schokbrekers,
remschijven kunnen weleens slecht worden en de distributieriem moet echt optijd vervangen worden.Max. om de 60dKm.
Wat ik een keer gelezen heb is dat ze boven de 150dKm wat vaker een garagebezoek nodig hebben of dit waar is weet ik niet.

Groetjes Rob

Martijn7427 (0), 20 jaar geleden

Die van mij heeft 170.000 gelopen. De uitlaat is op de katalysatoren na vervangen. Dat is wel duur, want een zescilinder heeft natuurlijk alles dubbel, wat pijpen en dempers betreft. Alleen de achterdemper is enkel.
De katalysatoren leven denk ik niet lang meer. Dat wordt dus ook een duur grapje. Maar elke auto met een hogere km.stand krijgt natuurlijk slijtageverschijnselen.
O ja, de differentieelhuis lekt wat olie bij de cardanas, maar ik weet niet of dat een vaker voorkomend probleem is bij deze auto's.

omegagek (0), 20 jaar geleden

hEB ZELF EEN OMEGA 2.5V6 UIT 1998.
HEEL FIJNE AUTO MAAR HET VERBRUIK IS HOOG. KOM ZELF NIET HOGER
ALS 1OP8 MAAR RIJ OOK GRAAG DOOR DAAR IS HET OOK DE IDEALE AUTO VOOR. DISTRIBUTIE VOLGENS DEALER VERVANGEN BIJ 120DKM
WAS BIJ EERDERE BOUWJAREN VOLGENS MIJN GARAGE 100DKM

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

alle v6 motoren moet de riem er om de 60.000 km af! dit is terug geschroevd door opel.

omegagek (0), 20 jaar geleden

Betaalt opel daar ook aan mee.
Dat is bijna een verdubbeling van de kosten en die zijn al niet
gering.+-600euro.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

opel betaald daar helaas niet aan mee...maargoed later vervangen en de motor in de soep is ook niet leuk..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.