close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Movano: wiellager

Bouwjaar: 2003

Bij het uitpersen van het wiellager uit het rechter fusee heb ik het fusee gemold.De borst waartegen het wiellager moet rusten heb ik er dus uitgeperst. ik perste met een kracht van zo een 45 ton, ik had de boel ondersteunt met k.m 6161(officieus opelgereedschap)hoe had ik dit wiellager wel eruit kunnen krijgen zonder me fusee te slopen?

Geplaatst door

alfons262 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zoals jij het verteldt lijkt het erop dat je de verkeerde kant op hebt geperst.

Je perst de naaf uit het lager en verwijderd de borgveer. Dan pak je een buis met een iets grotere diameter dan het lager en pers je lager eruit. Dus niet tegen de borst persen.

Als je het fusee tijdens het persen laat schrikken is 12 ton een waarde die zelden wordt overschreden.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

mijn probleem was dat de flens met binnenlagerring die ik er eerst uit moet persen gewoon veel te vast gezeten heb, ik heb wel de goede kant op geperst maar heb de pech gehad dat het grote gedeelte van het lager er uit kwam zetten!Bij het afslijpen van de binnenring zag ik dat de achterste 4cm waar de binnenring op gezeten heeft nogal zwart was, ik denk dat dat gedeelte vastgesmolten was en daarom dat lager zo vast zat.

alfons262 0
badge

18 jaar

Bij het persen van de naaf uit het lager? Zat die naaf zo vast??

Dit metaal smelt niet.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

als je een lager buitenring uit een fusee of versn. bak oid moet halen en die zit vast even aan de binnenkant een las (co2) of electr. stukje in leggen in de buitenring en dan pers je hem er zo uit . succes mark

mark7253 0
badge

18 jaar

ja de naaf zat echt zo verschrikkelijk vast! had warmstoken zin gehad?Het metaal was niet echt gesmolten henk, maar ik kon zien dat het wel heel erg warm geweest was, kwam daar ook achter toen ik die binnenring eraf ging slijpen, toen heb ik de rest er echt af moeten schillen zo vast zat dat gedeelte

alfons262 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Movano of stel zelf een nieuwe vraag.