Slaat soms niet aan,als je even wacht ineens wel weer gewoon.
Lijkt of de computer ggen puls krijgt.
Volgens mij heeft ie geen ontstekingsmoduul.
Ik zit zelf te denken aan de BDP sesor voor op het blok.
Denk ik in de goeie richting?Of zou het wat anders zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou ook eerst de bdp gever proberen..
Gaan we op de sloop even een gebruikte halen,en als dan de klacht wegblijft een nieuwe erin.
Wederom zeer veel dank voor je (als altijd) snelle reactie en deskundig advies.
Groetjes Patrick
20 jaar
Nou,ik heb een goede bdp sensor gemonteerd,van mijn eigen altijd startende Astra C2.0NE maar het probleem blijft.
Als ie net gereden heeft wil ie met veel gas erbij nog wel aanslaan maar als ie weer 10 minuten staat dan niet meer.Het gekke is dat als je de auto aanduwt of aansleept dat ie het dan wel vrijwel meteen doet.
Hoop dat je een tip hebt want ik weet het ff niet meer.
Groetjes Patrick
20 jaar
wat is de accuspanning tijdens het starten als hij moeilijk doet? moet altijd boven de 9 volt zijn....
Dat zal ik eens even checken,wist ik niet.
Ik heb namelijk ook het idee dat de dynamo niet 100% is,want het laadstroomlampje knippert terwijl volgens de voltmeter(digitaal GSI dashboard)de laadspanning rond 14 volt is.
Ik ben nu de accu aan het laden,en ik heb een goede dynamo,die ga ik morgen erin zetten.
Je leest mijn bevindingen morgen,wederom veel dank.
Groetjes Patrick
20 jaar
klemspanning tijdens starten 11.3 volt
20 jaar
Eveb een update.Ik heb de dynamo vervangen door een andere,laadprobleem is weer opgelost.
Alleen nu dat starten nog.....Als ie koud is wil ie nie niet aanslaan,maar 1 duwtje en hij loopt.Rijdt dan verder prima...tot de 4000 toeren,dan houdt ie in en begint ie te schokken en stoten.En als ie warm is houdt ie niet meer in,dan begint alleen het storingslampje te branden,trekt verder waanzinnig (het blijft een feest om met zo'n 2 liter blok te rijden,echt heerlijk snel) en als je dan weer beneden die 4000 toeren komt gaat het lampje weer uit.Ben alleen niet in staat vandeweek om m uit te laten lezen.
Mij begint het idee te dagen dat mischien de uitlaat wel verstopt zit,kan dit?
Vanavond als ie afgekoeld is ga ik weer proberen of en hoe die start en hie ie rijdt.
20 jaar
oja,als ie warm is start ie gewoon goed.
20 jaar
is de slang tussen inlaat en luchtfilterbak niet lek?
overigens brengt uitlezen waarschijnlijk wel de uitkomst...
wat de uitlaat betreft dit komt wel eens voor...maar dan moeten de klachten niet anders worden met warm/koud denk ik.
In die luchtslang zit wel een verdroogd stukje ja,kan dat zoveel invloed hebben dan?
Hij start nu overigens niet meer nee,maar na een kort duwtje is het meteen tik en lopen.
Morgenavond wordt ie ff uitgelezen en dan hoop ik dat er wat uitkomt,tis nou wel mooi geweest met dat ding.
Dankjewel zover
Groetjes Patrick
20 jaar
luchtslang mag niet lekken....anders gaat het mis.
inderdaad komt dit soms voor...maar..was de code 31 aanwezig of was nit een foutcode die hij geeft omdat de motor niet loopt (is dus geen toerental signaal)?
de weerstand nameten is leuk...maar komt er ook een signaal uit de snsor tijdens starten? want daar gaat het om.
vandaag weer even gehobby'd
Sensor voor koelwatertemp doorgemeten,bij lauwe motor (20-25 graden)geeft ie het signaal dat de motor rond 100 graden is,niet goed,dus die gaan we vervangen.Rotor en kap is ook vuilnis,dus ook nieuw dan maar.
En uitgelezen,geeft code 31,toerentalsensor,dus BDP sensor.
Die nagemeten,weerstand 0,6 kilo ohm,ruim binnen de referentiewaarden.Zou dus heel moeten wezen.Mijn conclusie vooralsnog,bedrading naar de computer of de computer zelf (mijj is ter ore gekomen dat dit ook nog wel eens voorkomt)
Denk ik in de goede richting?
Groetjes Patrick
20 jaar
Ik heb hem uitgelezen,meteen nadat ik de accuklem een uur los heb gehad dus wat jij zegt klopt dan wel,vanavond maar even overnieuw doen dan.
Puls van de sensor nog niet gemeten,kan daar geen waardes vinden in de olyslager.
Weet jij wat ik ongeveer moet meten tijdens startem en/of lopen?
Mijn maatje regelt een schema met pinbezetting van de computer,en dan ga ik ( met de computer los natuurlijk) even de bedrading nameten of daar een onderbreking inzit,zo kan je steeds meer uitsluiten lijkt mij.
Groetjes Patrick
20 jaar
dus als je de motor laat lopen en de foutode zit er dan niet in is hij goed! wat de waarde zo moet zijn weet ik niet. ik meet hem altijd met de opel tester...ook is het belangerijk dat de krukaspoelie geen tandjes mist ed....
Tandjes op de krukaspoelie?
Voor de BDP sensor bedoel je?
Deze sensor zit nog voor in het blok,zoals ook bij de oude E18NV boven de servopomp.
Ik ga in ieder geval vanavond weer even uitlezen,nadat ik gestart heb.En rotor,kap en koelvloeistof temp. sensor vervangen.
Ik hou je op de hoogte.
Groetjes Patrick
20 jaar
spulletje gemonteerd,accu half uurtje los.Accu erop,starten.....niks.
Alleen wel benzinestank uit de uitlaat,dus hij zit vol met benzine,bougies eruit,niet eens echt nat,droog gemaakt met remmenreiniger en weer starten,geen teken van leven.
Uitlezen,code 31,bdp sensor.
Aanduwen,1 duwtje en tik,lopen.
Morgen de bedrading nameten en eens meten of er een puls komt van de bdp sensor.
Ik neem aan dat dat een heel klein stroompje is van enkele millivolts,ongeveer hetzelfde als een ABS sensor toch?
En anders vrees ik dat het me niet gaat lukken.
In ieder geval bedankt voor je tips.
Groetjes Patrick
20 jaar
inderdaad kun je het vergelijken met een abs sensor.
Dan moet ik dus denken aan een spanning van enkele millivolts,kan ik dus wel vergeten met een digitale multimeter,die is te traag.Ik heb nog wel een analoge multimeter.Maar eens kijken of het daar mee lukt.
Als ik wel een puls heb op de stekker van de BDP sensor(aangesloten natuurlijk)dan neem ik aan dat ik in de bedrading moet gaan zoeken.
We gaan wel weer ff knutselen vanavond,
Groetjes Patrick
20 jaar
Nou,gevonden!
In de stekker van de bdp sensor naar de computer zat een draadbreuk.Gesoldeerd en hij rijdt weer als nieuw.
De stekker hing niet in de daarvoor bestemde steun aan het kleppendeksel,zo zie je maar hoe belangrijk dat dus is.
Opeltje,bedankt voor je hulp.
Groetjes Patrick
20 jaar
gelukkig weer opgelost,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar