Zijn er bekende punten/zwakke plekken van deze Zafira die ik kan controleren/aandraaien/natrekken?
Laatste jaar loopt hij heel langzaam leeg na vullen werkt het weer een klein jaar.
Anders wat zijn de geschatte kosten met een Fluor tracer?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Opel heeft verschillende mankementen wat airco betreft;
Pomp gaat regelmatig lekken aan de keering van de as;
Pomp gaat regelmatig lekken aan de pakkingen van de pomp;
Condensor lekt regelmatig, ook aan de achterzijde.
Met afpersen zul je de lekkage waarschijnlijk niet kunnen vinden
omdat deze erg klein is. Daarom bij het vullen fluor laten toevoegen,
airco inschakelen en gelijk met de uv-lamp beginnen te checken.
Succes, Pascal
Dank je Pascal voor de snelle reaktie; ik zal eens bij een koude specialist langsgaan.
15 jaar
zo als elke auto trouwens verliest ook een opel koelte middel
\vandaar ook de jaarlijkse controle beurt .
ter controle na klacht word er fluor bij gedaan
mvg willem2
15 jaar
Pascal heeft gelijk. Afpersen e.d. is leuk maar kleine lek kunnen ze daarmee niet uitsluiten. Bij mij ging airco na 3- 4 maanden leeg (Peugeot).
Met uv-lamp etc zoeken maar men kon het niet vinden. Totdat ik radiator van condensor ontkoppelde en naar achteren trok. Achter de condensor was er kleine lek.. Dit kon de airco man niet zien, omdat hij radiator niet had verplaatst om zo achter de condensor te kijken..
15 jaar
Dus voor de zekerheid een condensor kopen en maar omwisselen?
15 jaar
[quote=aghofman]Dus voor de zekerheid een condensor kopen en maar omwisselen?[/quote]
Neen, lijkt mij niet. Tenzij je condensor lek is. Zomaar condensor vervangen lijkt mij onzin. Voor het vervangen van Peugeot condensor vroeg men gemiddeld 400 Euro. (Er waren garages die een offerte hadden gemaakt van 7, 800 euro..). Ik heb het niet laten vervangen omdat het te prijzig is. Ik heb het gaatje van de condensor dicht gelijm. (ik weet niet hoe lang dat goed gaat ..).
15 jaar
Bij Opel gaat de condensor vaak stuk op de plaats waar de ventilator zit. Er hopen zich daar (natte) bladeren op, welke er voor zorgen dat de condensor daar wegrot. Ook precies achter het hart van de ventilator ontstaan vaak lekkages, omdat deze plek niet gekoeld word door de vin, waardoor warm / koud verschillen en dus scheurtjes. Ik spreek uit ervaring, heb al een Zafira en Astra met kapotte condensor gehad.
Fluorpatroon is idd de beste oplossing. Als de airco (weer) leeg is, kan een airco-specialist met een uv-lamp zien waar de lekkage zit. En dan idd ook tussen condensor en vin, en condensor en radiateur kijken!
mvg Gerco
15 jaar
Gerco bedankt voor de tip; ik zal er naar laten kijken.
15 jaar
Het bleek iets met de pakkingen te zijn van de Airco pomp;dat met het toevoegen van een speciaal dichtmiddel oplossing gaf
13 jaar
[quote=aghofman]Het bleek iets met de pakkingen te zijn van de Airco pomp;dat met het toevoegen van een speciaal dichtmiddel oplossing gaf[/quote]
oeps.. dichtmiddel.. airco seal.. lekstop.. etc.. gebruikt? Hoop dat je airco daardoor niet kapot gaat..
13 jaar
het bleek een amerikaans middel te zijn, het heeft een paar jaar goed gewerkt , de auto is nu naar een ander baasje,
topic mag gesloten worden (maar ik weet niet hoe)
Dank voor alle bijdragen!
12 jaar
het bleek een amerikaans middel te zijn, het heeft een paar jaar goed gewerkt , de auto is nu naar een ander baasje,
topic mag gesloten worden (maar ik weet niet hoe)
Dank voor alle bijdragen
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar