Opel Tigra: zompige remmen na plaatsen nieuwe remblokjes voor

Bouwjaar: 2006, Transmissie: Handgeschakeld

Geen idee .

ajgeggen

Geplaatst door ajgeggen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Tigra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Hallo allemaal,

Heb vandaag de voorrem blokjes en de stabilisator stangen vervangen van mijn twintop 1.8 (remblokjes valeo)
Nadat ik de wielen er weer op had gezet en een paar keer goed het rempedaal gepompt heb merkte ik dat er geen tegendruk meer was. ik heb het remsysteem ontlucht maar er is nog steeds geen tegendruk, kan het rempedaal helemaal tot de bodem indrukken. als ik enkelemalen pomp dan komt er wel druk maar die valt meten weer weg,
Ik ben blij met iedere reactie.
BVD groet Dré

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Hoe slecht waren de schijven , als deze een flinke slijtrand hebben en de schijven niet mooi vlak zijn , worden de remblokken zo ver terug gedrukt dat de slag van je pedaal erg groot wordt , dit is een optie.
Of je hebt je hoofdremcilinder kapot getrapt bij het op druk pompen van je remsysteem.
Probeer eens voorzichtig een rondje te rijden met de linkervoet iets op de rem , zodat de blokjes in kunnen slijten op de schijven.

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Hallo kaleido,dank je voor je hulpvaardigheid

Ik heb gewoon op druk gepompt, niet met geweld.De remblokjes waren voorzien van indicators, toen deze maandag jl. begonnen te krassen heb ik nieuwe blokjes gekocht en ze er vandaag opgezet, nu heb ik de slijtage indicators niet geplaatst. ik heb zoals gezegd ook de stabilisatorstangen vervangen Schijven zijn mooi glad en niet ingesleten, nergens olie lekkage, Blokjes laten inslijten verhelpt slecht remmen dacht ik maar niet de remdruk op het pedaal, toch ?.

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Als de schijven mooi glad zijn , ga ik voor de hrc.

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Ok. dat is waar ik al bang voor was, enig idee wat zo'n ding kost ?

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Ok, bedankt voor je tijd.

Ga morgen even rondbellen voor de prijzen.

Groetjes
Dré

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Nog een vraag :
Weet je of een defecte hrc bij de apk keuring een reden is om af te keuren ?

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Ja want de remvertraging zal niet voldoende zijn.

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Op het feit na dat het bij de APK afgekeurd wordt lijkt het mij toch belangrijker voor jezelf dat het goed werkt..

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Hallo ronny503, remvertraging is prima want als ik hem abrupt intrap krijg ik wel weerstand,
Hallo Hans 4040 natuurlijk komt veiligheid op de 1e plaats, wil er ook niet mee blijven rijden maar je gaat ervan uit dat de hrc de oorzaak is, hoe kom je tot die conclusie svp ?

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Het is van mijn kant geen conclusie, maar gebaseerd op feiten.
Vaak is het zo dat mensen gewoon doorrijden met een technisch probleem als het geen APK afkeur punt is...
"Komt ie door de APK, dan kijk ik later wel....."

Vandaar.

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

ja, ja... maar kun je ook mijn vraag beantwoorden wat de oorzaak kan zijn, lees mijn vraagstelling svp en beantwoord die ipv voorbarige conclusies.

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Nogmaals, ajgeggen, het is geen conclusie.
Ik doel alleen maar op het feit dat veiligheid belangrijker is dan de APK, waar je zelf naar vraagt.
Je hebt antwoord gekregen van o.a kaleido 1 en van ronny503.
Dus wat verwacht je verder?

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Ik verwachtte een raad/advies maar niet de les gelezen te krijgen,.
De apk staat gepland voor as. maandag, Ben vandaag bij de opel dealer (Hekkert) geweest en die vertelde dat hij nog nooit een defecte hrc is tegengekomen bij de tigra tt.en daarbij zijn ze niet leverbaar op korte termijn, er moet een opdracht naar Opel importeur gaan en dat kan enkele weken duren. Vandaar mijn vraag of het een afkeurpunt is, Dus jouw conclusie is niet gepast beste Hans4040

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Beste ajgeggen, ik probeer jou niet de les te lezen, maar wegwijs te maken en de andere forumleden die al gereageerd hebben proberen jou ook te helpen.
Dit is een forum om problemen op te lossen en geen Dumpert....
Als het geen APK afkeurpunt is, rijdt je dan door met die gammele remmen?
Aan jou de keus, ik ben er klaar mee. ...succes.

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Ben en was niet van plan om met het onduidelijke probleem te blijven rijden maar vraag op dit forum naar een mogelijke oorzaak, een mogelijke oorzaak is mij gegeven op dit forum.
Ik vind jou opmerkingen aanmatigend, ook al is jou ervaring (met anderen ) anders. Bedenk eerst voordat je iemand iets veronderstelt !

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Goed hoor....doe wat je wil.
Neem mij niet kwalijk dat ik ook om de veiligheid van mensen denk.
Succes.

Theo Sparenburg (5), 6 jaar geleden

Het kapot trappen van je hoofdremcilinder heeft niets te maken met het al dan niet met geweld intrappen van je rempedaal. Bij een oudere hoofdremcilinder ontstaat een soort slijtage randje tot het punt waarop normaal gesproken het pedaal wordt ingetrapt. Als je de remmen niet hebt ontlucht met een ontluchtingsapparaat maar door het intrappen van het pedaal tot op de bodem (in ieder geval over dit slijtagerandje) dan worden de rubber delen beschadigd met tot gevolg geen remdruk meer. De remvloeistof komt dan achter de zuiger terecht. Soms kan je dit ook constateren door het rubber bij de zuigerstang even los te halen om daar remvloeistof te zien.
Dit is wat Kaleido 1 ook al kort beschreef.




vr.gr. Theo

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Normaliter valt de remdruk na het vervangen van de remblokken niet weg maar als dat wel gebeurt is er in het remsysteem iets defect. Als er geen lekkage van remvloeistof te bespeuren is moet er wel een inwendige lekkage zijn waardoor het systeem remdruk verlies vertoond. De hoofdremcilinder is de eerste verdachte want na veelvuldig de rem intrappen is er wel enige remdruk maar die lekt eigenlijk direct weer weg. Ik vrees dat de hoofdremcilinder al wat slijtage had en door het terug drukken van remklauw cilinders inwendig is gaan lekken. Wat de APK betreft de keurmeester merkt meteen dat er geen normale remdruk is en keurt de auto direct af zonder ook maar een remmen test te doen.

ajgeggen (0), 6 jaar geleden

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties,

Ben bij garage geweest voor apk en wat blijkt, remblokjes verkeerd gemonteerd. niets mis met de hrc.
Het was op de schijf duidelijk zichtbaar dat de blokjes niet op de hele schijf drukte, koste me nieuwe blokjes en omdat de schijven onder de aanbevolen dikte waren zijn die ook vervangen.
Nogmaals dank allemaal.
groet
Dré

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Bedankt voor de terugkoppeling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.