Peugeot 106: 106 1.3 Rallye met te hoog CO

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 72kW TU (Rallye)

Recent heb ik deze auto aangeschaft zonder APK.

Na het oplossen van een aantal mechanische problemen is het enige probleem nog een te hoge CO.

Stationair zit hij op 0,17, prima dus maar op 3000 toeren zit hij op bijna 1,5 ..... afkeur dus. Je ruikt de onverbrande benzine aan de uitlaat, ook loopt hij hoog stationair op bijna 1000 toeren.

Onderstaande heb ik al bekeken:

- connectoren van de sensoren schoongemaakt
- reset ECU volgens juiste procedure
- controle gaskleppotentiometer
- controle temperatuursensor op thermostaathuis
- aan de co meter gekeken en de Lambda iets doet en dat is wel het geval
- vacuumslangetjes gecontroleerd
- inlaattraject gecontroleerd op valase lucht met remmenreiniger


Nog van plan:
- vervangen inlaatspruitstukpakking
- vervangen uitlaatspruitstukpakking

Enig idee waar ik het nog meer kan zoeken? Hij heeft nog geen EOBD dus kan hem niet eenvoudig uitlezen. Zijn hier ook (schappelijk geprijsde) adaptoren voor te koop om hem via de laptop uit te lezen? Op internet kan ik alleen de duurdere testkasten vinden.

skyper

Geplaatst door skyper (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

KiR (0), 13 jaar geleden

Ik heb zelf een 106 XSi (1993) gehad met een raar stoot/bok/hangend gas probleem.
Daar had ik toen een topic voor aangemaakt. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Dit is echter niet verholpen tot dat ik op een forum toevallig voor een leuke prijs een zogenaamde groupe N (rally chip) kon kopen.
Zou zorgen voor ''betere gas respons'' iets meer vermogen, blalbalba ...hoe dan ook
Voor de 25 euro die ik er voor betaald heb vond ik het het proberen wel waard!
Geloof het of niet.....mijn problemen beschreven in mijn topic waren allemaal verdwenen. Keurig stationair lopen, netjes terugvallen in toeren
en geen gebok meer.
Echter toen ik het jaar daarop voor APK moest kwam hij niet door de CO meting....
Daarom de oude chip weer even gemonteerd en het CO was weer in orde.

Met andere woorden, controleer of vraag na bij de vorige eigenaar of de auto misschien zo'n chip heeft. Ik weet toevallig dat er wel wat van die ''chips'' in de omloop waren. Dan kun je dus zoeken tot je een ons weegt.... Het klinkt vergezocht, maar het is een optie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.