close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 1.4 magnetti marelli multipoint geen kracht.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400cc

Hallo lezers,

Ik heb hier een peugeot 106 1.4 met een magnetti marelli inspuiting
Het GROTE probleem is dat de auto totaal geen vermogen heeft en zwart rookt en de uitlaat stinkt. computer geeft geen storing.


Ik heb het volgende al gedaan.
Lambdasonde vervangen (gaf continu 0.9 volt) geen resultaat.
distributie gedubbelcheckt
Compressie op 4 cilinders is ook goed.
Uitlaat verwijderd (dacht dat de uitlaat dichtzat)
slangen gecontroleerd
Voorpijp bij lambdasonde dichtgelast (zat een scheurtje in)
koelvloeistof temp voeler werkt ook goed
gasklepsensor werkt ook goed
en nu ben ik zolangzamerhand gek aan het worden.
Wat ik ook heb gedaan is de brandstofleiding voor het filter losgehaald en op contact gezet en hierbij vond ik
dat de benzine niet echt hard uitspoot.Hoort dit zo?Ik dacht namelijk dat er wel wat druk achter moest zitten.

Maar om een lang verhaal kort te maken

HEEEEEEEEEEEELP

Geplaatst door

gormy007 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zwart roken en stinken wijst op een te rijk mengstel, controleer eens het vacuumslangetje naar de vacuum(map)sensor die gaan nog wel eens lek.Of dichtgeknepen.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Hey oldtimer,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Die mapsensor waar zit ie precies?
Wat ik nu ook nog heb ontdekt is dat er een vacuumappraatje aan de zijkant van de injectiegallerij zit en zoals ik het heb bekeken regelt die de brandstofdruk?
ik heb namelijk de aanvoerslang een beetje dichtgeknepen en toen ging de motor zo goed als perfect draaien en de rook was weg.Dus inderdaad te veel brandstof.Maar hoe los ik dit op?en gaat dat vacuumpotje weleens kapot vraag ik mij af of zit ik nu helemaal verkeerd.

Alvast bedankt .

gormy007 0

18 jaar

'tis dus al een multipoint injectie. dan ben ik bang dat dat vacuumapparaatje waar jij het over hebt stuk is of de lambdasonde.
Meting gegevens zou uitsluiting kunnen geven.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Aangezien ik de sonde al vervangen heb zou ik dan de drukregelaar kapot hebben?of krijgt ie niet genoeg vacuum?Ik heb geen vacuumlekkage kunnen vinden dus toch de drukregelaar?

gormy007 0

18 jaar

Niet de benzinedrukregelaar maar de vacuumsensor.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Oh ehm dan weet ik alleen niet waar die precies zit. Ik zie wel een zwart blokje in het inlaatspruitstuk met een driepolige stekker en als ik erin kijk zie ik een diep gat met onderin een stukje metaal met een gaatje erin.Zal dit het zijn?

gormy007 0

18 jaar

Oke dan!!!!!! Nou dan zal ik die even vervangen en kom ik er op terug!!!!
Ook 306 cabrio bedankt

gormy007 0

18 jaar

Helaas GEEN RESULTAAT!!!!!!! Toch de brandstofdruk regelaar?

gormy007 0

18 jaar

Meting gegevens zal de uitsluitsel geven.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.