Hoi,
Dit is mijn eerst post hier ( eerder geen problem gehad )
Ik zit met een probleem , Ben helaas ABSOLUUT geen monteur maar doe mijn best.
Het volgende probleem doet zich voor met mijn 106 GTI.
Wanneer ik de 106 eens laat doortrekken in de 2/3 versnelling zie ik soms de toeren teller heel snel oplopen 5000 toeren, GOED zou je zeggen toch? Echter zonder de snelheid die bij de toeren hoort ...... ( dit is echter lang niet altijd zo .... soms vertoont de auto geen wanklanken koude,warme motor maakt ook geen verschil.)
Ook blijft de motor soms rond de 4000 toeren hang en om dan naar zo'n 2 seconden weer verder te klimmen in toeren...
Wij dachten aan de koppeling ?? echter is deze 1,5 jaar terug vervangen voor een nieuwe , Ook de complete versnellings bak.
Heb de bekende koppelingsplaat testen ook uitgevoerd ( op de Handrem in de 3e versnelling weg proberen te rijden, Maar de auto gaat zoals het hoort direct uit)
De auto heeft ook nieuwe aandrijf assen gehad al , Bij de Garage kunnen ze NIETS vinden , Voor een auto van 12 jaar oud ziet deze er onder de ''hood'' als nieuw uit ''zeggen ze ''
Ook onder de auto geen vreemde dingen te zien.... Kan het iets meet de electronica weze ?? Heb de auto niet uitlaten lezen nog..
De auto heeft altijd perfect onderhoud gehad en zoals ik zij werkt deze ook soms VLEKKELOOS.
verstandig om dit wel te laten doen ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
Mvg Ljibbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe weet je dat de toeren wel oplopen maar de snelheid niet of niet genoeg?
Heeft die garage ook proefgereden met de auto?
Nou omdat de Toeren teller uiteraard omhoogloopt , En je hoort de motor meer toeren maken.
Zoal ik aangaf gebeurt dit soms , maar soms ook heel veel :S en soms tjah.... soms niet lol
Garage heeft proefgereden maar konden niet direct aangeven wat dit veroorzaakte ( was geen peugeot gragae btw )
15 jaar
een ding is duidelijk, als je de toerenteller omhoog ziet lopen, en de motor gaat meer toeren maken, maar de snelheid van de auto loopt niet op gaat er iets mis in de overbrenging tussen motor en bak(koppeling) of in de bak zelf. heb ooit een keer gehad dat de vertanding van het differentieel te ruim om het differentieel zat waardoor het bij belasting leek alsof de koppeling slipte.
Meer toeren maken maar geen snelheid die daar bij hoort wijst op een slippende koppeling.
Als de motor nu veel toeren gaat maken,zonder echt harder te gaan,ruik je dan geen vieze stank ?
15 jaar
ja wij dachten inderdad ook aan zoiets .... Echter is deze als kompleet vervangen en als er testen worden gedaan door de garage watbetreft de koppeling dan lijkt deze 100 punten goed !
En de koppingplaat stank heb ik mijn 106 nog nooit geroken, ken de geur uit duizenden dat wel lol
Maar het kan dus nog steeds een koppelings probleem wezen.
Gr
15 jaar
Bijvoorbeeld veroorzaakt door een lekkende krukas keerring.
waar haalt hij het signaal voor de toerenteller bv dynamo zijn de aansluitingen daar van goed massa goed toerenteller zelf goed doe er je voordeel mee
15 jaar
Heren/Dames
Zonet wezen rijden met de auto en ik heb het ide dat versnelling 1 & 2 GEEN problemen vertonen .... kan me tussen de oren zitten .. De auto heeft het meeste problemen in de 4e versnelling en meestal is dat wanneer ik bijoorbeeld te vroeg schakel en de auto vanaf zo'n 2000 toeren toeren moet komen.
Toch maar effe bij Peugeot Dealer langs anders ?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar