close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 110PK HDI FAP vacuumventielen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel

Bij een 110PK HDi met roetfilter van 2004 zitten 4 vacuumventielen
Van voren gezien:

Meest links en onderaan: Wastegate sturing turbo

Daarboven 1, en meer naar rechts zitten er nog 2.
Eentje is voor de egr klep ugr), andere bediend een klep in de turbo buis (denk voor uitschakelen motor).
Dan blijft en nog een ventiel over, waar dient deze voor? En weet iemand de volgorde van deze 3 ventielen? De slangetjes zitten goed ingepakt.

Het probleem is trouwens dat het vermogen wegblijft bij koude motor en soms ook bij warme motor, moet hoogst waarschijnlijk ergens bij de wastegate sturing zijn. Er komen geen foutmeldingen in de ECU. Slangetjes naar alle ventielen lijken ok te zijn
Joris

Geplaatst door

Jorisvdp (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kijk goed naar de speling op de turbo-as. door de inlaatpijp los te schroevan en even opzij te trekken. Controleer of de slangetjes allemaal heel zijn en of je turbo hoort zuigen. Vaak blijft de turbo stil staan door de turbo-as. Te veel speling en loopt dan vast tegen de behuizing

mikahakkinen 0

18 jaar

Wij hebben ook al een paar keer gehad, dat de bedrading van de waste-gate klep geknikt was, waardoor af en toe wel, en af en toe geen sturing was, waardoor de auto ook slecht trok. Meestal wasde kabel ook net iets te kort, waardoor er spanning (geen elektrische spanning) op stond, en de kabel doorgeknikt/gesleten was. Soms zie je dit slecht, omdat deze omhulst zijn. komt ook wel eens voor dat de kleppen kapot gaan.

amplifier 0
badge

18 jaar

Zojuist ff getest nadat auto geen vermogen had en toch warm was door de vacuumslang naar de ventielen van de egr en 2 andere onbekende dingen af te koppelen en af te doppen, bleef het zelfde. Nadat auto tijdje had gestaan deze gestart en bleef hetzelfde, totdat ik het slangetje weer aankoppelde en de turbo weer mee deed. Het zit dus niet in de wastegate sturing lijkt me, meer in de egr. Wordt deze aangestuurd met totaal 2 kleppen? Ik kan nog steeds niet vinden waar nu de in totaal 4 elektroventielen voor nodig zijn: Wastegate turbo, EGR (UGR), een klep die de inlaat naar de motor kan afsluiten (voor het bij uitschakelen van de motor?). Blijft er een onbekende over... Rara, waarvoor is die klep?

En ik las dat een andere bestuurder hetzelfde had.

Jorisvdp 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.