Ik krijg het co en de lambda niet omlaag.
Bij 2750 toeren tot 3500 rpm is het CO tussen de 1 en 5% en geeft de viergastester een lambda van 1,1 to 1,3.
Lambda sensor werkt goed is vernieuwd maar was niet nodig, map sensor uitgewisseld, maakt ook geen verschil, Koelwater sensor vervangen, dacht probleem te hebben opgelost, maar eerst was het probleem bij 2500rpm en nu bij 2750.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk nog even naar je inlaatlucht temp. sensor.
krijgt dus gewoon te veel benzine of verbrand het niet goed,Hoe is het met de bougie's, dat is het eerste.Anders, valse lucht rond de lambdasensor.laat maar eens meting gegevens doen dan kun je aan de uitkomsten wel zien waar het aan schort.
Bougie`s zijn net vervangen, voorpijp waar de lambda sonde in zit is vernieuwd. Te veel benzine of niet goed verbranden lijkt mij niet waarschijnlijk, het gemiddelde verbruik op de snelweg en in de stad ligt nog tussen de 1:13 en 1:15. En ik dacht dat een lamda boven de 1 een zuurstof overschot dus een armmengsel was/is.
20 jaar
Een hoge lambda waarde hoort inderdaad bij een arm mengsel, bij 1.3 kan de motor eigenlijk al niet meer lopen, maar een hoog CO gehalte duidt juist op een te rijk mengsel, waardes zijn dus tegenstrijdig!
Wat is je HC waarde? Hoe zagen de bougies eruit voor je ze verving, vol met kool of glimmend, glazuurachtig?
20 jaar
Bougie`s waren grijs wit-achtig wat dus eigelijk duidt op een armmengsel.Maar niet glimmend of zwart en ook niet bruin
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar