close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 1.1i XR gaat niet aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Beste leden,

Ik zit met een probleem dat al best lang afspeelt. Ik heb namelijk een Peugeot 206 1.1i benzine.

Niet dat ik probleemloos met deze auto heb gereden, maar nooit zo een probleem als dit.

Ik krijg de auto niet aan,slaat niet aan uitlezen lukt ook niet. Zekeringen zijn nagekeken, ecu is keer nagekeken na verbrande onderdelen ook niks. Auto deed het op een dag nadat ik klaar was met werken op eens niet meer. Komt er een meneer van ANWB die dacht dat het de benzinepomp zou zijn, komt doodleuk met een hamer aanlopen en zegt dat dat wel eens helpt. Niet dus. Heeft heel '''raar'' vond ik, kabels van de accu op de zekeringskast aangesloten onder de motorkap?

In iedergeval hij kreeg hem na 2 uur niet aan de praat. Benzinepomp is ook gewisseld en geprobeerd ook niks. Het probleem dacht ik was benzinepomp want die hoorde ik normaal aanslaan zeg maar, nu een stilte. Is het dus ook niet schijbaar want een monteur heeft die gewisseld en werkte ook niet.

Uitlezen is niet gelukt, ook niet bij peugeot dealer. Wie kan mij de juiste richting helpen om mijn peugeot aan de praat te krijgen?


Ik zelf durf de risico niet te nemen want het kost een hoop, bsi+ecu+contact slot vervangen.

alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst door

Pieterj076 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Over die hamer zou ik me geen zorgen maken. Dat is een bekend truukje als een benzinepomp niet meer wil pompen.

Als de motor computer niet kan worden uitgelezen, wijst dat erop dat die computer geen voeding of massa heeft.

Kon alleen de motor-computer niet uitgelezen worden en de rest van de computers (ABS, Airbag, etc.) wel?
Gaat de controlelamp van de motor-computer branden als je het contact aan zet?
Gaan er nog andere controlelampen branden als je het contact aan zet (oliedruk, accu, abs, airbag)?

oldford 0
badge

6 jaar

Open de motorkap . Als je voor de motor staat zie je links achter / naast de motor de kabelboom vanaf de motor ECU in een goot lopen . De bedrading hierin wil wel eens doorschuren . Kabelboom zo ver mogelijk loshalen , vooral in de bocht onderaan ( lastig bijkomen )

[quote=oldford]Over die hamer zou ik me geen zorgen maken. Dat is een bekend truukje als een benzinepomp niet meer wil pompen.

Als de motor computer niet kan worden uitgelezen, wijst dat erop dat die computer geen voeding of massa heeft.

Kon alleen de motor-computer niet uitgelezen worden en de rest van de computers (ABS, Airbag, etc.) wel?
Gaat de controlelamp van de motor-computer branden als je het contact aan zet?
Gaan er nog andere controlelampen branden als je het contact aan zet (oliedruk, accu, abs, airbag)?[/quote]

Als ik het goed heb begrepen konden ze geen toegang krijgen tot de motormanagement inderdaad. Als ik contact slot omdraai zijn er wel controle lampjes te zien en op de dashboard display ECO MODE.

Pieterj076 0

6 jaar

[quote=Rene Roolvink]Open de motorkap . Als je voor de motor staat zie je links achter / naast de motor de kabelboom vanaf de motor ECU in een goot lopen . De bedrading hierin wil wel eens doorschuren . Kabelboom zo ver mogelijk loshalen , vooral in de bocht onderaan ( lastig bijkomen )[/quote]

Ik ga morgen even de bekabeling checken, hopelijk dat ik dan wat wijzer word. Ik houd jullie op de hoogte.

Pieterj076 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.