Hai,
de titel zegt het al; ik heb een 206 Diesel rijden die regelmatig bij optrekken vlak voor of op de 2000 rpm even inhoudt. Deellast het beste merkbaar en het voelt niet aan als een klein hikje, maar echt even alsof er een halve tel niets gebeurt voorin.
Iemand hiermee bekend?
Groeten!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi
Ik heb het selfde probleem met een 406 HDI 110 BJ 2000. alen hij houdt in tot vlak voor 3000RPM .In lagere versnelling merk je het niet zo erg, maar daarna is ie niet vooruit te branden . Na 3000 RPM rijdt ie weer goed . Er branden geen storing lampjes.
Selfde probleem? Een HDI motor, inhouden bij ander toerental en erboven slechte motorloop? Klinkt mij als ietsn
heel anders en in jouw geval zou ik eens laten nakijken hoe de luchtmassameter is.
Heb je de inlaatbuis al schoongemaakt ,met name bij de EGR?
ik heb nog niks gedaan, vandaar ook mijn vraag.. anders moet ik straks 4x dezelfde dingen gaan loshalen omdat er ergens nog een klepje verstopt zit etc etc :-)
EGR wordt al vrij snel verdacht en was ook mijn eerste idee, maar ik dacht laat ik eerst even evaringsdeskundigen inschakelen. Dank voor je eerste tip in ieder geval
denk erom dat je de verbinding van die flexibele stalen pijp goed aanklemt keertje meegemaakt dat hij losgeschoten was Klant belt op dat de motor veel lawaai maakt,rijd door en vervolgens de motorruimte in de fik.
thx... bibber
hahaha
Ach, gewoon een 2 kilo brandblusser in de auto leggen ;)
I.D.D. daar komt rechtstreeks uitlaatgas uit, lekker heet dus...
Cor
hmm.. we gaan ermee aan de bak. Vrijdag op de agenda
terugkoppeling; EGR vacuümleiding afgedopt en weg ellende. Dat kon zo bij deze "niet turbo"diesel, is simpeler en werkt evengoed. Thx voor het meedenken allemaal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar