motor staat te trillen en draait niet vlot en haalt niet op
bougies staan allemaal gelijk van kleur en droog
bobijnblok met de bougies tegen de massa gehouden en alle bougies geven een vonk bij het starten
wat kan ik nog controleren geen foutenlampje op daschbord
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie gemeten
distributie timing gecontroleerd?
injectoren al los gehad
bobine blok even losnemen
dan alle stekkers losnemen van de injectoren en bij lopende motor losnemen
als je geen reactie hebt dan weet je in ieder geval welke cilinder het probleem geeft
dan kun je 2 injectoren wisselen met elkaar
verschuifd het probleem dan weet je zeker dat de injector defect is
meestal is de gene bij de distributieriem degene die kapot gaan
tevens kun je de weerstand van elke injector meten
14ohm zo uit mijn hoofd is goed en hoger is inwendig spoel defect
verder moet je weten dat op 3cilinders motor slecht loopt normaal is om de 180graden ontbranding nu is dat 1 keer 360 dan 3 keer 180graden
en op 2 cilinder komt motor niet op gang en valt eigenlijk uit
en vooral als 1en4 niet doen of 2 en 3 dan moet de krukas 360graden draaien voor de volgende ontbranding
dit is een te grote slag vandaar afslaan met heel veel bokken
dus verwacht ik dat het maar 1 cilinder is
alle bougies zijn droog zeg je dit komt omdat 1 niet inspuit of voldoende dus niks te zien op dit moment aan de bougie
heb de injectoren zien zitten onder het bobijnblok
kan je aan de stekkers als de motor draait om zo een injector los te koppelen om te testen
of moet de complete rail er uit en starten om zo te kijken als ze spuiten
gaan er donderdag eens verder naar kijken ,ben dan thuis
voor de distributie controle is dat met een pinnetje het vliegwiel aan de voorkant en een boor en het nokkenastandwiel
auto had goed gereden ,is stilgelegd en gestart ,toen probleem begonnen
riem zou moeten versprongen zijn bij het starten
om de weerstand van de injectoren te meten moeten ze er toch compleet uitgebouwd worden
12 jaar
Mocht het verhaal over de injectoren niet opleveren, dan zoals m'n grote vriend renaultmonteurtje al aangaf: controleer de distributie-afstelling.
Om bij de stekkertjes van de injectoren te komen is vrij lastig als de bobine er nog op zit. Vooral de borgveertjes op de stekkertjes zijn moeilijk te bereiken en je bent ze zo kwijt als je de veertjes te ver los probeert te maken, maar het is te doen.
om weerstand te meten moeten ze inderdaad uit dat is wel het makkelijkste
stekker losnemen van 1 van de injectoren kan op de wagen al gebeuren
je moet dan het veertje waar de stekker mee vastgeklemt zit losnemen
let op deze kan vallen
dan kun je de betreffende cilinder de injector losnemen
vanavond nagekeken
de rail van de injectoren compleet eruit gebouwd
kon met mijn twee linkse handen niet aan de veertjes om de injectoren draaiend af te koppelen
met de omh meter door gemeten en de eerste is defect en heeft een oneindeige weerstand
andere drie rond de 19 omh
morgen een injector zoeken en proberen
12 jaar
dealer heeft deze wel liggen meestal
iets van 140euro zijn ze
beste is at-vet aan de rubbers bij montage
dicht het iets beter af en glijdt er beter in
wij hebben een tube daarvan maar iets van vaseline doet ook het zelfde
206 is terug als nieuw
draait mooi rond en kan terug uit de voeten
dealer had er maar een liggen en dat was genoeg
heb de rubbers ingespoten met silicone spray en ze gingen er vlot in
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar