close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 307 hdi kachel te koud

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI

Van een Peugeot 307hdi uit 2004 komt uit de bovenste luchtrooster en voorruitrooster maar lichtjes warme lucht.. De climate control op 28 zetten geeft nog iets warmte, maar het is veel te koud nog.. De voetenverwarming schijnt ietsje warmer te zijn!

Joris

Geplaatst door

Jorisvdp (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geheugen uit laten lezen of de verwarming storing heeft
deze motoren hebben zoveel rendement dat voor de verwarming extra verwarming wordt ingeschakelt

andreas08 0
badge

17 jaar

Hallo,
Mijn C5 HDI geeft hetzelfde beeld. Met de Lexia of Proxia ( dealer of de betere vakgarage) kun je een en ander uit laten lezen. Lexia en proxia zijn specifiek voor de PSA groep.
Bij mij gaf de koelwatersensor, bij warme motor, slecht 65 graden aan. De thermostaat zal worden vervangen. Te veel koelwater naar de radiateur dus. En niet naar de kachelradiateur.
Dit laatste kun je ook checken door na een langere rit de waterslangen naar de radiateur alsook de ingaande slang naar de kachelradiateur even te voelen. Bij mij was de ingaande slang naar de kachel erg koel.
Maar de kachel schijnt niet altijd het meest hartverwarmende deel te zijn bij deze HDI motoren.
Johan

JHV 0

16 jaar

[quote=andreas08]geheugen uit laten lezen of de verwarming storing heeft
deze motoren hebben zoveel rendement dat voor de verwarming extra verwarming wordt ingeschakelt[/quote]
Die extra verwarming wat houd dat eigenlijk in, kan je de werking daarvan wat uitleggen?

Sus11208 0

16 jaar

Die extra vervarming is zijn bij de C5 HDI 3 gloeistiften die in het koelsysteem zijn opgenomen. En wel in het traject tussen thermostaat en kachelradiateur. De HDI motor heeft een hoog rendament waardoor het koelwater niet snel opwarmt en op bedrijfstemperatuur komt. De extra verwarming , elektrisch geschakeld, zorgt dan dat er toch warm water naar de kachel radiateur gaat.
http://www.christiantena.pwp.blueyonder....
Bij bovenstaande link, onder 12 lees je meer over de koeling HDI.

Jekunt ook bij het C5 forum zoeken. C5club.nl
Johan

JHV 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.