Peugeot 307: Peugeot 307 1.4 HDI diesel van 2004 wil niet meer aanslaan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Ik heb hier een 1.4 HDI 307 staan met 190.000km van 2004 die eerst moeilijk aan wou slaan maar nu helemaal niet meer.
Hij krijgt volop diesel (tot de pomp nog niet bij de verstuivers gekeken) en hij geeft de volgende foutcodes P0500 Wagensnelheidssensor - storing in circuit (vehicel speedsensor a malfunction) en P1351 (Manufacturer contrl. ignition system or misfire) maar deze omschrijving vond ik ook op internet (VVT sensor rang/performance problem).
Wie weet waar deze code's precies voor staan ???? En wie weet waar ik op internet de Hollandse vertaling kan vinden van alle bestaande foutcodes???
Wat het ook allemaal kan wezen zijn de:
1. Bdp sensor stuk of smerig
2. Hoge drukpomp
3. Egr klep
4. Verstuiver(s) e.o slangetjes
5. Nokken of krukassensor
6. Stekker beschadigd of los op een van sensors

Heeft iemand anders misschien nog een idee of suggestie waar ik moet gaan zoeken ??? en hoe weet je of de hogedrukpomp kapot is (verstuiver los draaien??) want dat leest hij volgens mij niet uit!?
Iedereen alvast bedankt

Glen

Geplaatst door Glen (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

retourleidingen van de verstuivers voorzichtig verwijderen en kijken of ze alle 4 evenveel mazout laten lopen bij starten. Meer dan waarschijnlijk verliest er één meer dan de andere waardoor hij niet meer wil starten. Gekend bij 2.0 HDI, maar nog niet voorgehad bij 14

Glen (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=jhl]retourleidingen van de verstuivers voorzichtig verwijderen en kijken of ze alle 4 evenveel mazout laten lopen bij starten. Meer dan waarschijnlijk verliest er één meer dan de andere waardoor hij niet meer wil starten. Gekend bij 2.0 HDI, maar nog niet voorgehad bij 14[/quote]
Oke JHL bedankt voor de tip dit gaan we Maandagmorgen als eerste doen ik laat het wel weten wat de verstuiverretouren doen.

206gti (0) PRO, 16 jaar geleden

Verstuivers met een te grote retour is een bekend probleem bij de 1.4 HDI. Komt er wel brandstof bij de pomp? De slangen boven op het kleppendeksel willen wel eens een lekkage vertonen waardoor de brandstof terugstroomt naar de tank.

Glen (0) PRO, 16 jaar geleden

Vanmorgen sloeg de auto in een keer aan nadat we de retourleiding aan losgetrokken, vervolgens sloeg hij daarna een paar keer weer aan.
Na ongeveer 5 minuten wachten wou hij niet meer aanslaan, en kwam er allemaal lucht in de doorzichtige retourleiding die t.h.v. de ontluchtingsbol zit en wat helemaal raar is, is dat als je nu start er door de hoofdretourslang nu diesel spuit terwijl dit volgens mij helemaal niet kan.
RAra wat kan dit nu wezen???
En weet iemand al waar de foutcodes P0500 Wagensnelheidssensor - storing in circuit (vehicel speedsensor a malfunction) en P1351 (Manufacturer contrl. ignition system or misfire) voor staan ???
En is er ook iemand die misschien een site weet waar deze codes in het Nederlands staan??
Alvast bedankt voor de tips.

En wat betreft het antwoord van 206gti: alle slangen zijn droog ik kan ook zo snel geen lekkage ontdekken en er komt ook gewoon brandstof bij de pomp.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

P0500 veroorzaakt deze storing niet.(komt die na het wissen terug?)
P1351 Gloeisysteem storing betekend deze code bij andere Peugeot D types (1.4 heb ik nog niet in de lijst)(maar veroorzaakt deze storing ook eigenlijk ook niet)

Het lijkt toch erg veel op een lek in het brandstof systeem.(gezien de lucht in het systeem blijft komen)


"P1351 (Manufacturer contrl. ignition system or misfire) en (VVT sensor rang/performance problem)" zijn van andere merken en zowiezo nvt op Peugeot.

Oiram

Glen (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]P0500 veroorzaakt deze storing niet.(komt die na het wissen terug?)
P1351 Gloeisysteem storing betekend deze code bij andere Peugeot D types (1.4 heb ik nog niet in de lijst)(maar veroorzaakt deze storing ook eigenlijk ook niet)

Het lijkt toch erg veel op een lek in het brandstof systeem.(gezien de lucht in het systeem blijft komen)


"P1351 (Manufacturer contrl. ignition system or misfire) en (VVT sensor rang/performance problem)" zijn van andere merken en zowiezo nvt op Peugeot.

Oiram[/quote]
Oiram,
Zou een of andere lekkage niet oorzaak zijn dat de retourleiding brandstof spuit???
Ik ga morgen eerst eens alle leidingen vervangen en controleren en het brandstoffilter vervangen.
bedankt voor de tip.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je de verstuivers (retour) al gecontr?.


Oiram

206gti (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Glen]Vanmorgen sloeg de auto in een keer aan nadat we de retourleiding aan losgetrokken, vervolgens sloeg hij daarna een paar keer weer aan.
Na ongeveer 5 minuten wachten wou hij niet meer aanslaan, en kwam er allemaal lucht in de doorzichtige retourleiding die t.h.v. de ontluchtingsbol zit en wat helemaal raar is, is dat als je nu start er door de hoofdretourslang nu diesel spuit terwijl dit volgens mij helemaal niet kan.
RAra wat kan dit nu wezen???
En weet iemand al waar de foutcodes P0500 Wagensnelheidssensor - storing in circuit (vehicel speedsensor a malfunction) en P1351 (Manufacturer contrl. ignition system or misfire) voor staan ???
En is er ook iemand die misschien een site weet waar deze codes in het Nederlands staan??
Alvast bedankt voor de tips.

En wat betreft het antwoord van 206gti: alle slangen zijn droog ik kan ook zo snel geen lekkage ontdekken en er komt ook gewoon brandstof bij de pomp.[/quote]
Het syteem werkt op vacuum. In de tank zit geen opvoerpomp maar de brandstof wordt door een klein vacuumpompje de hoge drukpomp ingezogen. Als er een lekje in de slang zit zal er geen brandstof weglekken maar de brandstof zal terugstromen naar de tank. Hij zal dan ook niet aanslaan.

Glen (0) PRO, 16 jaar geleden

We zijn eruit ................... het lag aan de sleutel, soms leest hij de sleutel gewoon niet!
Al het werk voor niets geweest is de sleutel stuk.
In ieder geval iedereen bedankt die een bijdrage heeft geleverd.

Glen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.