auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 407: 407 2.0 HDI 2005 met roetfilter stottert licht bij weinig belast

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI

407 2.0 HDI stottert licht bij 1800 rpm en constante snelheid. Had al eens wat gelezen over afsluiten retourleiding EGR en dan eventueel een 8mm gaatje in afsluitplaatje boren.

Vraag is heeft iemand hier ervaring mee in positieve of negatieve zin? Is EGR klep puur voor reductie van NOx gassen?

Verder regeneratievloeistof kan ik deze zelf checken of komt er een melding wanneer deze laag nivo heeft auto heeft nu 142000 km

Geplaatst door

T.Visser (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is kans dat dat het motormanagement lampje aan gaat omdat de lucht massa meter minder meer lucht registreerd dan verwacht. Je klacht kan wellicht weg zijn. Nieuwe software en een nieuwe egr klep wil ook wel eens helpen.
Egr is inderdaad voor reductie van NOx (stikstof oxide).
De auto meld zelf dat de roetfilter additief vloeistof op is . DIt is welliswaar geen fysieke meting maar een berekende meting, aan de hand van het aantal tankbeurten.
De interval voor het vullen van het systeem die de fabriek opgeeft is 120000 km . Dit is een gemiddelde waarde.

Bedankt voor de reactie zal het eens proberen met een plaatje in de retour, dat 8 mm gaatje moet dat er ook in?

Additief roetfilter is dat nivo zo te checken?

T.Visser 0

13 jaar

Dat gaatje moet er in om er voor te zorgen dat je Motormanagementlampje niet aangaat. Een te groot gaatje > motor stotterd nog en een klein gaatje > motormanagementlampje gaat aan . (na een poosje).
Ik moet zeggen ik heb nooit de juiste grotte van het gaatje gevonden maar misschien heb jij meer geluk.
Additief van roetfilter fysiek checken is niet makkelijk, de tank is niet doorzichtig, dus je zult hem er van onder moeten halen of zo, ik heb er geen ervaring mee, ik vul hem altijd zo bij onder de auto met de speciale vulset die bij de vloeistof zit.

je kunt wel zien hoevol hij zit
bij de uitlaat zit een hitteschild
deze zit met 3 moeren en 1 bout vast aan andere hitteschild

zo kun je de hitteschild verwijderen en daar achter heb je stuk wit plastic
met een goeie lamp in de tank schijnen en zo kun je zien hoeveel ongeveer er in zit
je moet altijd toch met laptop kijken hoeveel er bij kan volgens het systeem

Ok dat wist ik niet Werner, bedankt voor de tip jongen.

weet niet of het een echter peugeot manier is
maar zo kijk ik als hij storing heeft met additief en dergelijke

In je speciale roetfilter additief tankje van je Peugoet zit Eolys, waar ook de aftermarket PAT fluid voor geschikt is (die is een stuk goedkoper en werkt net zo goed of beter, google maar ff op PAT Fluid) . Laten vullen door je peugeot garage. Let wel op dat ze na het navullen van dit tankje ook ALTIJD de boordcomputer van je auto moet resetten (anders blijf je meldingen krijgen).
Succes,
Mike

Mikesurf 0

13 jaar

Heb even gekeken maar waar kan ik hem het beste afdoppen, is dit bij ingang luchtinlaat of bij de klep zelf. Of misschien toch beter klep te vervangen zit wel op een rot plek maar zal toch te doen wezen wie heeft dit al eens gedaan.

T.Visser 0

13 jaar

Vanmiddag stukje aluminium plaat uit nummerbord geknipt even groot als flens op de EGR klep voorzien van 8mm gaatje. Hierna 25km gereden auto stotterde niet en trekt volgens mij ook beter. Nu even afwachten of we ook storing emissie krijgen zo ja dan zal er toch nieuwe klep op moeten voordeel weet nu wel zeker dat hij het probleem geeft.
Vraag me ook af hoe lang het gaatje open blijft pijp vanaf EGR was bij spruitstuk al aardig smerig van binnen

T.Visser 0

13 jaar

Heb al 300 km zonder problemen gereden ook snelweg, moet zeggen heb heel andere auto gekregen. Vraag is nu wanneer ik storing uitlaatgassen krijg gaat hij dan in zijn noodloop programma? Od is het alleen een melding en hoe reset je deze storing.
Want weet nog niet wat hij doet met caravan erachter en op vakantie wil ik liever geen ellende.

T.Visser 0

13 jaar

Hoeft niet. Kan wel :) ik heb 5x gehad dat hij niet in noodloop ging. De 6e keer helaas wel. Daar gaat hij uit zichzelf niet uit, met als resultaat dat ik na het probleem verholpen te hebben een dealer hem heb laten resetten. Je kunt ook zelf een lexia kabel kopen op ebay :)

Wdu010 0

13 jaar

Heb intussen nu al meer dan 1000km gereden waarvan 300 met caravan, in die tijd geen stottering meer gehad ook geen foutmeldingen. Dus afsluiten EGR leiding direct na EGR klep met plaatje voorzien van 8mm gat heeft tot nu toe probleem opgelost.

T.Visser 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.