close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Accu blijft spanning doorgeven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goededag ik bezit sinds vandaag een peugeot 206 1.4

Helaas enkele problemen ontdekt, mag de pret hopelijk niet drukken want het aankoopbedrag was reeel.

De accu blijft spanning doorgeven, als de sleutel eruit is kan de radio nog aan, de verlichting en het accu lampje blijft dan branden. Enkele uren later start de auto dan niet meer.

Als ik een kwartier gereden heb kan ik de auto wel 3x starten op de accu, dus hij laadt nog bij. De auto rijdt verder prima en de elektra werkt.

Momenteel staat de auto met een opgeladen accu (half uur gereden) en de plus pool van de accu af zodat hij hopelijk morgen nog start.

Vandaag al 3x aan moeten duwen best zwaar alleen.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Dynamo klinkt mij wat vreemd aangezien hij wel continue oplaadt en stroom blijft geven. Maargoed ik heb er balle verstand van.

Hoor t graag.

Geplaatst door

Scribs89 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat de radio verkeerd is aangesloten iig. trek deze er eens uit, en kijk eens of alles dan correct werkt.

Beste harry4203,

Het accu lampje op dashboard die verschijnt bij starten maar weg gaat daarna is er ook als de auto uitstaat maar dan wat lichter dan normaal.

Ik zal morgen eens kijken zonder radio maar dan nog zie ik geen verband met het dashboard lampje.

Dankjewel voor je input.

Scribs89 0

7 jaar

Helaas met de radio eruit blijft de accu spanning geven. Dit zie ik aan dat de ruitenwissers nog werken en het accu lampje lichtjes brand.

Echt heel vervelend.

Scribs89 0

7 jaar

Bericht van Peugeot en misschien van toepassing .

KLANTENKLACHT : DE MOTOR START NIET - ACCU ONTLADEN
OMSTANDIGHEDEN VOOR HET OPTREDEN :
1. HERKOMST
Niet inschakelen van de ECO-mode van de intelligente servicecentrale (ISC) omdat de accuklem niet juist is bevestigd.
2. REPARATIE WERKPLAATS
LET OP : Als deze methode niet wordt aangehouden bij een bewerking aan de accu kan dit ernstige storingen aan de wagen tot gevolg hebben
Controleer de bevestiging van de accuklemmen .
OPMERKING : Accuklemmen kunnen geschroefd of geklemd zijn (in het laatste geval worden ze ook wel snelklem genoemd)
2.1. Controle
Controleer de bevestiging van de accuklemmen met klembevestiging .

Controleer of de montage in orde is :
De accuklem ligt aan de bovenzijde gelijk met de accupool
De accuklem maakt contact met het onderste gedeelte van de accupool
Als de montage niet in orde is : Voer de werkzaamheden uit.

2.2. Werkzaamheden
Als de montage niet in orde is : Sluit de accuklem opnieuw aan, zodat deze contact maakt met het onderste gedeelte van de accupool .
Als de vergrendeling niet in orde is :
Vergrendel de accuklem door op de hendel te drukken totdat de aanslag wordt bereikt
Beweeg de bevestigde accukabel met de hand om te controleren of de accuklem goed op de accupool vastzit.
Foto verstuurd via E - mail.

Beste rene roolvink,

Ik sta momenteel bij een garage en die hebben geconstateerd dat de dynamo borstels? Niet correct meer werken.

Ze monteren morgen ochtend een nieuwe tweedehandse dynamo om te kijken of het probleem dan verholpen is.

Kosten 5 tientjes. Hopelijk is het hiermee opgelost.

Scribs89 0

7 jaar

Nou Remco , dan halen ze in ieder geval de accupool los .
En laat je voor 5 tientjes het plezier van de auto niet weghalen .
Succes.

Het probleem zat hem dus in de dynamo.

Echter is het enige wat nog stroom krijgt de radio, dit kan simpelweg gewoon verkeerd aangesloten zijn? Ga hem morgen even los koppelen om te kijken of hij met verloop stukjes aangesloten zit of dat hij zelf erin gezet is door iemand.

Enig idee waar ik op moet letten?

Dankjewel voor alle input tot nu toe!

Scribs89 0

7 jaar

Remco , normaal gaat bij het afzetten van het contact de radio uit . Als deze toch blijft spelen is er een onjuiste ( of vorige eigenaar wilde dit zo ) aansluiting gemaakt .Even démonteren en meten hoe het zit . Let wel , er zit ook een CAN draad bij waarop ongeveer 30 seconden na het afzetten van het contact pas de stroom afgaat . Deze mag absoluut niet gebruikt worden.

Dankjewel,

Ik heb er nog niet naar gekeken wel even op internet opgezocht. Lees vaak dat de gele en rode draad omgedraaid moeten worden maar dat dat nare storingen op kan leveren.. (bij nieuwere modellen, is dat dan ook zo bij bj 2000)

Kan het probleem zich ook voordoen in de radio zelf?

Gr

Scribs89 0

7 jaar

Iemand enig idee?

Scribs89 0

7 jaar

Radio al gedémonteerd en spanningen gecontroleerd ?
Probleem in de radio lijkt mij onwaarschijnlijk . Immers , bij een goed aangesloten radio valt de spanning weg wanneer het contact word uitgeschakeld. Er blijft alleen een + voor het geheugen aanwezig .
Nogmaals , let op de CAN aansluiting voor problemen .

Treedt de eco modus in werking?

Wernervs 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.