auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: accu probleem onverklarbaar leegtrekken vd accu

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Hallo allemaal ik heb een probleem met mijn accu,op onverklaarbare redenen wordt hij leeg getrokken zit een nieuwe accu in om dat de anwb constateerde dat de oude aaccu slecht was. maar met de nieuwe accu weer het zelfde probleem heb hem bij de autozaak laten doormeten en hij bleek in orde te zijn maar na een tijdje weer leeg starthulp door anwb en die constateerde dat de accu defect was. onder garantie weer een nieuwe accu er i sinds gisteren, Alles al doorgemeten op lek spanning niets gevonden. Zit ook een zware versterker in maar die heb ik al een tijdje afgekopppeld. Tevens zit er in de auto een eco systeem die er voor zorgt dat alle verbruikers na +/- 5 min afgeschakeld wordt. Mijn vraag is er een Amperemeter die het verbruik registreerd en op slaat en die monteer ik dan tussen accu en boordspanningsnet. of is er een andere oplossing voor dit probleem mogelijk. Al vast hartelijk dank voor het mee denken en voor iedereen een goed 1917 toe gewenst. met vrg J Bosscher.

Geplaatst door

sbo1 (50)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe is de lekstroom gemeten ?
Ik weet dat peugeot in 1917 al auto s bouwde , maar zo geavanceerd waren ze toen toch niet , prettig 2017 gewenst.

Hallo kaleido dat eco ssteem zit er toch echt in scakelt alle verbruikers uit na een aantal minuten ,de lek stroom is zowel met een volt meter als ampere en milli ampere meter gemetenen ik heb een technische opleiding gehad dus ik weet wel iets van metingen uitvoeren. Met vrg J Bosscher..

sbo1 50

7 jaar

Aan uw meetvermogen word niet getwijfeld. Toch word er aandacht gesteld aan deze meet wijze. Alle verbruikers uitzetten.Motorkap open, plus accuklem los/af en multimeter ertussen.Wachten 5 tot 10 minuten. Dan meten hoeveel stroom afgenomen wordt.
De Peugeot specialisten zullen weten hoeveel precies af mag in ruststand. Mijn gedachte is ergens rond 0.05 ampère.alles daarboven is te veel. Door de zekeringen één voor één uit te nemen zal op een gegeven moment stroom afname zakken.Dan is achter te halen welke gebruikers zitten in de groep van desbetreffende zekering. Daartussen zit de boosdoener.

voyager 0

7 jaar

De dynamo kan ook de boosdoener zijn , lekkage via een velddiode .

Hallo kaleido ikheb geen zin om met deze kou alles na te lopen, ik ga een goede garage zoeken die gespecialiseerd is in auto elektronica en laat die het bekijken. Want om 4 keer met een lege accu te staan zeker in de Winter. Wie weet een goede garage met veel verstand van auto electronica. Hartelijk dank voor het mee denken. Met vrg J Bosscher.

sbo1 50

7 jaar

Kijk voor een garage bij jou in de buurt in het telefoonboek of op internet.

Hans4040 1430
badge vip badge

7 jaar

Hallo allemaal bedankt voor het mee denken, probleem ga ik voorlopig op lossen door een systeem te monteren dat de ontlading detecteerd en mij waarschuwd via andriod en mijn I, phone, die een bericht toegezonden krijgt van het detectie systeem. Allemaal bedankt en een goed en gezond 2017 Met vrg J Bosscher Ps Als het systeem reageerd kan ik de polen van de accu los halen en dan verder gaan zoeken.

sbo1 50

7 jaar

Sorry door ziekte ben ik vergeten om te melden dat het probleem opgelost is ondanks een nieuwe accu lag daar het probleem.Accu gratis vervangen door bedrijf. Bedankt Allemaal voor het mee denken.

sbo1 50

7 jaar

Heb de afloop vermeld tijden geleden. Met vrg sbo1

sbo1 50

6 jaar

Ja dat klopt...op 07/12/2017, 23:29

Waarom nog een keer?

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.