Peugeot 306: achter ruitensproeier en centrale deurvergrendeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn dochter is in het bezit van een peugeot 3o6 1.4 uit 98. Nu doen zich de volgende problemen voor, wanneer vanaf de bestuurderzijde met sleutel deur geopend wordt gaan alle sloten netjes open. Maar wanneer zij deze weer dicht doet blijft de rest open staan , reageren niet op seintje van centrale unit in lv portier. Zelf al even gekeken maar dit zit aan het slot vast, is niet zo'n losse plastic zwarte. Is deze kapot komt dit vaker voor? of is het misschien bedrading? heb wel stekkers ingespoten ook van deur naar stijl.
Tevens zit de ruitensproeier van de achterklep verstopt, er komt water uit slangetje maar pijpje naar ruitenwisserarm laat niets door. deze zat dicht met roest open gemaakt en kruipolie en lucht op gezet maar helaas. Is dat ding uit elkaar te halen of is het een geheel met de ruitenwisseras?

ALvast bedankt voor de moeite

Rob

rooierob

Geplaatst door rooierob (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

bond (0) PRO, 15 jaar geleden

zou het een draadbreuk kunnen zijn in het doorvoer rubber in het linker voor portier of is het de deur actuator die geen signaal geeft.
je zou eens een electrisch schema kunnen vragen bij de peugeot dealer
Succes

rooierob (0), 15 jaar geleden

Het is niet echt doorvoerrubber in deur maar zo'n draaistekker. Heb die los gehad en ingespoten met contact spray. kan mij voorstellen dat bij gewone rubber doorvoer er een draadbreuk op kan treden, maar bij dit systeem lijkt het wat degelijker.

Rob

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

Juist deze stekkers zijn de gevaarlijkste!! Alleen dan aan de achterzijde van de stekker, dus (meestal) niet aan de zijde van de contactjes.
Er zit aan de achterzijde van de stekker een soort harmonica-rubber rond de bedrading, vastgezet met een bindstripje aan de stekker. Knip dit bindstripje eens door en schuif het rubber eens van de stekker. Effe checke kan geen kwaad.

rooierob (0), 15 jaar geleden

Hans
Inmiddels gekeken en inderdaad twee draadjes los. Even provesorisch doorverbonden en alles werkt weer. bedankt voor de tip. Maar draadjes zijn natuurlijk vlak achter de stekker afgebroken dus moeilijk te repareren want stekker kan niet uit elkaar. Is daar een nieuwe voor te koop??

Groet rob

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rooierob]Is daar een nieuwe voor te koop??

Groet rob[/quote]
Ja, daar is een reparatie setjes voor te koop bij de dealer. Prijs en onderdeelno. weet ik zo niet. Je krijgt/koopt dan een nieuwe stekker met daaraan een bos draden van ca 30cm lengte.
In deze nieuwe stekker zijn alle contacten aangesloten, dus afhankelijk van uitvoering 306, houd je draden over.
Is best een lastig en precies werkje want je moet elk draadje stuk voor stuk afknippen en verbinden met de bestaande draden en natuurlijk ook nog eens op de juiste plaats/draad.
Maar het is wel de beste oplossing, anders blijf je bezig.

rooierob (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor alle reactie's, alle problemen opgelost. Was inderdaad de stekker naar het linkervoorportier. En achterruitsproeier was de doorvoer dichtgeroest, open gemaakt en spuit weer als een nieuwe.

Bedankt

rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.