Ik reed gisteren op de snelweg toen de temperatuurmeter van me peugeot 306 1.4 XR in het rood liep. 'STOP' brandde ook en heb meteen auto langs de kant gezet. De verwarming in de auto had ik al reeds voor die tijd op warmst gezet op de hoogste blaasstand. Echter dat ding blies alleen maar koude lucht.
Wegenwacht gebeld en gekomen en die zei dat koelvloeistof lekte (was ook wel zichtbaar) en dat de radiateur klein lek vertoonde. Daarna met water bijgevuld en ze zeiden dat ik wel weer 30 km kon rijden. Helaas stond ik na 5 km weer stil en na een takel-actie naar een bezinestation hebben ze een goede zogenaamde radiateur LEK-STOP er in gegooid. Ook nog wat ontlucht en warm laten worden.
vervolgens heb ik wel 40 km kunnen rijden en met de verwarming op hoogste stand (nu wel met warme lucht) geen last meer gehad van die temperatuur.
Nu is mijn vraag of ik direct die radiateur moet gaan vervangen? En zo ja, wat zou dan het beste zijn? bij een niet-merk garage een 2e hands radiateur er in laten zetten of naar Peugeot dealer gaa? (iemand indicatie van die kosten?)
Weet iemand ook hoe lang ik op dat radiateur LEK-STOP spul kan rijden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gauw een nieuwe radiator steken voordat de koppakking er ook doorvliegt, geen gebruikt zijn niet zo overdreven duur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar