close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: achteras-lagers vervangen 206

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo,

bij een peugeot 206 1.4 van ons zijn aan de rechterzijde de achteraslagers versleten.

vaak word aangereden voor meteen naar een andere (2e hands) achteras te kijken. omdat de as is ingelopen, en alleen de lagers vervangen geen nut heeft. bij demonteren van de arm bleek dit inderdaad het geval te zijn (zie foto).
http://imageshack.us/photo/my-images/809...

maar na wat speurwerk op internet ben ik diverse lagersetjes tegengekomen INCLUSIEF draagas. op de volgenden link is zo een setje te zien.
http://bartebben.com/parts/peugeot/206/r...

heeft iemand ervaring met dit soort reparatie setjes? en hoe de as gemonteerd moet worden? deze lijkt namelijk bij onze auto uit een geheel te zijn met de achteras

Geplaatst door

Autofitfirst (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat wordt persen, kijk eens aan de andere kant van de as? kun je zien dat die as geperst is..

Draagarm eraf, Lengte uitstekende deel as opmeten. Oude as eruit persen.

Een dikke ring opzoeken welke in het gat past,de dikte ervan wordt bepaald door hoever je de as moet persen om de goede lengte te krijgen.

Nieuwe as nacht in het vriesvak en draagarm opwarmen bv 100 graden.
Draagarm met een vijl hier en daar vijlen tot je blank ijzer ziet.
Draagarm langzaam en gelijkmatig rondom het gat verwarmen tot het ijzer verkleurt. Blauwig

Zo snel mogelijk pen netjes recht persen tot aanslag...

Zorg dat de pers sterk genoeg is (eruit gaat zwaarder dan erin.
Zorg dat je voldoende slag met de pers kunt maken, om snel zonder pauze te kunnen persen.

Dat uit persen doe je dat onder de auto of moet de as uitgebouwd worden en in een staande pers uitgeperst worden.?

Autofitfirst 0
badge

13 jaar

ik schreef al, draagarm eraf.. Ik denk pers van 10 tot 30 ton.

Zijn dit geen bussen die om de bestaande pen wordt heengeschoven?

Brum1467 0

13 jaar

ik zie een deksel, van de naafdop. een keerring in de naaf een lager voor in de naaf, voorzichtig er netjes inpersen, en ik denk een borgring voor het lager in de naaf.

maak eens een foto van de andere kant van de as?

Revisieset rechts tt bus voor over achteras lagerset . deze tekst staat bij de foto

viano 0
badge

13 jaar

waarom zit de as erbij, denk je???

Ik heb de achteras er onderuit gehaald. deze is te groot voor onze eigen pers, dus heb ik hem naar een bedrijf gebracht die dit wel kunnen.

Voor alle duidelijkheid: De aangetaste as zit op de achteras, niet op de draagarm

Autofitfirst 0
badge

13 jaar

is het 1 as of een helft?

Op de hoofdas zijn 2 asjes van +- 22 cm in geperst. De linkerkant is in orde, de rechterkant is ingelopen. Maandag kan ik meer vertellen.

Autofitfirst 0
badge

13 jaar

komt goed, weet ik nu al..

nou Joep ?

de as is eruit. het bedrijf gaat nu een as draaien en deze meteen erin zetten. dat scheelt mij zelf al het perswerk. en voor 100 euro kan ik niet klagen.
dus 100 euro voor de nieuwe as + 25 euro voor de lagers.
dat is nog altijd een stuk beter dan 350 euro voor een gebruikte as(die misschien ook binnen een korte tijd kapot gaat).

sorry voor de late reactie. ik studeer fulltime in het buitenland en heb daarom alleen in het weekend tijd(autofitfirst is van mijn vader).
ik laat nog wel horen hoe het afloopt.

Autofitfirst 0
badge

13 jaar

auto is gemaakt en rijdt alweer een week rond.
het was veel werk, maar het is zeker niet onmogelijk!

bedankt voor alle reacties

Autofitfirst 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.