Motor rookt (zwarte rook)
Additieftank zit helemaal vol (misschien te vol ?)
Na ongeveer 10000 KM rijden oliepijl 1.5 liter te hoog (lijkt wel vermengt met diesel)
Na uitlezen : additief systeem max ,
additief drempel in patikkelfilter
Wie heeft een idee wat dit kan zijn
Peter Lucke
Geplaatst door peterlucke (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Waar lees je mee uit en in welk systeem? Motor?
Wat zijn de nummers van de genoemde fouten?
peterlucke (0) PRO, 14 jaar geleden
Codes 1445 en 2032
Wij hebben een Modus van Snap-On
Wij hebben hem ook uit laten lezen bij peugeot
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
P1445 = Diesel Additive Quantity too high.
P2032 = Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low Bank 1 Sensor 2 (EOBD)
Cat temperature after Cat too high (PSA)
Ik heb daar iets andere omschrijvingen voor.
P1445 zegt volgens mij niets over hoeveel er in de voorraadtank zit, maar iets over hoeveel toevoeging die er ingespoten wordt - te veel dus.
Oliestijging wordt wel eens geweten aan problemen met regenereren. Hoe vol zit dit roetfilter?
Kan best zijn dat de regeneratie iedere keer wordt afgebroken vanwege de te hoge temperatuur.
En het addititiewf systeem zelf - is dat ook uitgelezen?
Grote kans dat de beroemde/beruchte tankdop sensor defect is.
Siem Bijman (180) PRO, 14 jaar geleden
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hier was niet de klacht van een te hoog oliepeil, maar wordt wel uit de doeken gedaan hoe eea werkt. Een aanvulling hierop is nog dat bij ons de tankdopsensor bedrading was onderbroken en er dus continu een te hoge weerstand werd gemeten. Kan ook bij jou het geval zijn, want ik heb gezien dat de draad in een bocht gekneld zat en doorgeschuurd. Dus sensor zelf was niet stuk.
peterlucke (0) PRO, 14 jaar geleden
Roetfilter heeft nihile vervuiling 4%
Injectie-inspuittijd prima
Motor geeft zwarte rook , wordt heel erg bij gebruik Turbo
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Als de injectietijd goed is en je krijgt zwarte rook dan heb je te weinig lucht.
Turbodrukken (gewenst en actueel) al gemeten/uitgelezen?
peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden
Zit er trekhaak onder deze auto of is die er pas onder gezet ? Lijkt een stomme vraag maar de elektr. aansluiting van de trekhaak kan bij verkeerd aansluiten ook zorgen voor deze storing.
peterlucke (0) PRO, 14 jaar geleden
4 nieuwe verstuivers gemonteerd en het probleem is opgelost
bedankt Peter Lucke
wiktorek26 (0), 14 jaar geleden
Heb namelijk ook deze probleem,met de tankdopsensor.
Hoe kan ik deze vervangen?door een nieuwe tankdop te kopen of hoe werkt dat,en dan blijft de storing natuurlijk,moet ik hem laten wissen?
mvg.bert