Peugeot 106: Af En Toe Niet Aanslaan, Afslaan, Ecu Niet Uit Te Lezen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 KFX

Wij Hebben Hier Een Peugeot 106 Staan Met Het Volgende Probleem,
Zo Nu En Dan Niet Willen Aanslaan, En Of Na Een 10 Seconden Weer Afslaan
Ecu Is Niet In Te Komen.

Van der post

Geplaatst door Van der post (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dubbelrelais misschien.

Oiram

Van der post (0) PRO, 15 jaar geleden

Hebben we al vervangen.

Alvast bedankt

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat voor uitleesapparaat gebruik je?

Van der post (0) PRO, 15 jaar geleden

Snap-on

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Geen garantie, maar ik zou eens een ander apparaat gaan proberen.
Snap-on heeft wel vaker problemen met uitlezen.

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

startblokkering misschien? anders tijdelijk proberen met de reserve sleutel. Ook wil de multiconnector van de kabelboom wel oxideren. Hoor je de brandstof pomp wel draaien als het euvel zich voordoet?

Van der post (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandstofpomp draait gewoon ten alle tijden hoor je deze, we hebben div. connector's gecontroleerd geen oxidatie welke connector bedoel je specifiek.

Alvast bedankt.

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Een peugeot die niet aanslaat KAN een probleemmet de startblokkering hebben EN een Peugeot die stlvalt na het starten NIET. it even voor de duidelijkheid. Deze storing lijkt meer op een defekt kontaktslot. Als het probleem alleen uit het niet aanslaan bestond zou ik zeggen transponderring. Je kan eens beginnen met het controleren van de diagnosestekker omdat je niet in de ecu kan komen.

Aansluiting 1 + na kontakt>> geen voeding? controleer Hoofdzekering 2 onder de motorkap, is die goed kijk dan of spanning aankomt op aansl. 1 van de 2 voudige grijze stekker van het kontaktslot, komtie wel aan en gaat er niets uit dan is kontaktslot defekt

Aansluiting 16 + batterij

Aansluiting 4 en 5 Massa

Aansluiting 3, 7 en 15 zijn resp.verbonden met aansluiting 42, 31 en 12 van de motor ecu. (doormeten op onderbreking) Als dat allemaal goed is denk dat je inderdaat zoals Oldford zegt eenandere tester moet proberen om uit te lezen.

PT nieker

lucas6698 (0) PRO, 15 jaar geleden

veel voorkomend probleem de transponder antenne gewoon vervangen kost maar een paar tientjes

Van der post (0) PRO, 15 jaar geleden

We hebben contactslot doorgemeten, werkt gewoon goed,
we hebben ook een ander uitleesapparaat gebruikt nu geen problemen met
uitlezen en ook geen storingen, we hebben de computer opgestuurd naar actronics
die hebben hem gecontroleerd konden er niks aan vinden.

Hebben jullie nog suggestie;s

Groeten

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik zou eens de transponderring vervangen, is geen duur onderdeel hoor.

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

U kunt natuurlijk ook gewoon de start blokkering er een tijdje af trekken, moduul zit naast de stuurkolom stekker eraf met draaiende motor, en hij blokeerd nooit meer.Alleen dat na een aantal seconden weer afslaan ?? Dat is een beetje twijfelachtig.

garage lambrecht (0) PRO, 15 jaar geleden

vorige week zo 2 wagens gehad(106) leesring vervangen en probleem was opgelost. 2 maand geleden 205 gehad met hetzelfde problem en dat was vliegwielsensor.
groeten

Van der post (0) PRO, 15 jaar geleden

Alle bedankt voor het meedenken,

Probleem zat toch in ecu.

Groeten. Eric

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.