Hey,
Gezien ik mijn luchtfilter ga vervangen voor een 57i kit van k&n
waardoor de luchtfilterbak weg gaat zie ik gelijk ook kans om evt de EGR af te doppen.
Is er iemand met ervaring hier in of dit kan en mogelijk is bij de 1.4 Hdi (2005) ?
Is het alleen het begin en einde van de alu buis afdoppen die achter(onder luchtfilterbak) het moterblok zit?
Pic: http://home.casema.nl/jeremy85/EGR%201.4...
Op de foto zie je alleen het eerste bochtje van de buis, de rest loopt onder de luchtfilterdoor naar volgens mijn de inlaat(??).
Heb wel wat research gedaan met google maar vindt veel voor de TDi`s en niet voor de Hdi`s.......
Hij is gechipt...
Thanks!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jeremy
Mijn mening,laat het luchtfilter lekker origineel en koop een nieuw element voor erin.
Zo voorkom je vroeg of laat gezeik en problemen.
Ieder zijn eigen keus,maar dit is mijn mening.
Van die K&N kit krijg je in elk geval geen vermogen o.i.d erbij.
Gr Stefan
De olie die gebruikt wordt in deze filters kan de luchtmassameter vervuilen/beschadigen. Lijkt me geen goed plan.
Compleet afdoppen van de EGR zal wel niet lukken, levert je geheid een foutcode en mogelijk zelfs noodloop met verminderd vermogen op.
Wat je kunt proberen is een gaatje in het plaatje wat je voor het afdoppen gebruikt, zodat er in ieder minder door gaat.
Heren bedankt voor jullie reactie.
Dat lucht filter komt er op meer voor de sound en iets betere flow...
Auto is op een testbank al gestest met een zelfde filter(was alleen niet van mijn) en dit leverde
7pk en 11nm meer op, maar belangrijker de vermogen en koppel curven waren veel netter......
Tevens zal er vanaf 2 plekken in de gril koude lucht naar het filter gestuurt worden....
Over de egr:
Na wat research kwam ik dit op internet tegen: http://www.206info.co.uk/ForumsPro/viewt... Geheel over de egr van een 1.4Hdi.
Het schijnt dus als je de blauwe stekker(die zit op nummer 1 op foto) eraf haalt dat de egr niet meer werk(omdat hij geen aansturing meer krijgt)
Pic: http://home.casema.nl/jeremy85/egr%20hdi...
De stekker bevind zich achter de luchtfilterbak.
Na verwijderen van deze stekker kreeg ik geen foutmeldingen, ik merkte wel dat:
*De gasrespons iets beter was
*Dat de auto minder bokte en hikte
*Na lang stuk rustig rijden veel minder roet uitstoot
*Temparatuur iets(niet veel) opliep bij aanhouden van hogere toeren(160 in 5de versnelling bijv.)
*Motor klinkt niet zo rauw meer
Ik weet het niet zeker maar mijn gevoel zegt dat de egr klep nu dus dicht staat en niks meer doed.
Ook begreep ik bij bovenstaande link dat de gene die dit gedaan had ook zijn gehele egr weg gehaald had en er geen foutmelding verscheen.
Mijn bedoeling is dus om toch de egr buis en klep te verwijderen en de aansluitingen af te doppen met een alu plaatje van 3mm dik.
Zodra het luchtfilter er is zal ik hier mee aan de slag gaan en zal ook laten weten hoe het afgelopen is!
Een andere optie is een schone buis of nieuwe(nummer 10 op foto, kost 35 ex) en deze een beide uiteinde dichtknijpen..
Jeremy :)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar