auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: Afslaan na starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 D

Hallo,


Ik rijd sindskort in een 106 1.5 D van 95. Ik ben bang dat de brandstof pomp het gaat begeven. Ik heb eigenlijk 2 problemen met de motor en denk zelf dat ze verband met elkaar houden...

1) Na het voorgloeien draai ik de sleutel, de motor start en loopt stationair. Na een seconde of 5 - 10, valt de motor uit en wil niet direct herstarten. De startmotor draait de motor rond, maar de motor slaat niet aan. Na gemiddelt 3x 10 seconden starten slaat de motor weer aan. Blijft dan, met moeite, ook lopen. Ik heb het idee dat een brandstof terugslagklep (als deze erin zit) iets lekt, waardoor ik brandstof moet oppompen om dan eindelijk weer te kunnen verbranden... Als ik net gereden heb (na een uurtje ofzo) is dit probleem veel minder, nagenoeg niet aanwezig.

2) Tijdens het rijden begint de motor steeds meer te stotteren. Het lijkt net alsof de motor zelf gaat gas geven, zoals de echte oude diesels wel 'op hol' wilden slaan, alleen dan veel minder. Dan houdt de motor weer in, als ik gas geef gebeurd en niets (niet dat deze motor bekend staat om z'n sprint prestaties, maar toch).


Heeft een van u allen een idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


Groet,

Martijn

Geplaatst door

MV Dynamics (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Het fijne wagentje heeft mij net namelijk laten staan!

Martijn

MV Dynamics 0

16 jaar

Uit je eerste verhaal op te maken, gaat het om lucht in het br.stof circuit.
Probeer eens om een doorzichtig stuk slang te monteren tussen filter(huis) en brandstofpomp.
Op die manier kun je zien (omdat de slang doorzichtig is) of er sprake is van lucht in het aanvoer gedeelte.
Zie je in dit stuk duidelijk lucht(bellen) dan kun je ook nog een doorzichtig stukje slang plaatsen tussen bijv. het knijpbalgje en filter om zo te controleren of de luchtlek vóór het filter, of na het filter(huis) zit.
Brandstofpomp zelf kan ook voor lucht in het systeem zorgen, maar zou eerst dit controleren.

hans4074 0
badge

16 jaar

Ik heb het luchtfilterhuis etc eraf gehaald. Om te checken of het echt waar is dat de druk weg valt, heb ik in het opvoerpompje geknepen. En waarempel... http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Sorry voor alle overlast. Ik ga nu proberen een o-ring te bemachtigen...

Bedankt!

MV Dynamics 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.