Peugeot 306: airco kapot

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9D DW8

Mijn airco schakeld niet in (vrijloopkoppeling op de poulie van de compressor reageert niet) wie weet waar het relais zit dat deze airco inschakeld. Ik denk dat deze stuk is of heeft iemand een ander idee waar de fout zit.

theunheebink

Geplaatst door theunheebink (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Richard9710 (0), 16 jaar geleden

Misschien is het systeem lek waardoor de druk te laag is en de airco niet inschakelt. Maar je moet idd eerst het relais controleren om te zien of het relais en/of de magneetkoppeling op de pomp in orde zijn. Maar ik heb geen idee waar die bij een 306 zitten.

schol (0), 16 jaar geleden

Hallo,
Als je bij de rechterkoplamp, naast de droger kijkt zie je een sensor op de aircoleiding zitten. deze sensor meet de hoge en lage druk in het systeem. Trek de stekker er af ( veertje induwen) in het klein staan de cijfers erop, verbindt nu 1 en 2 met elkaar (paperclip) als dan de poulie van de aircopomp wel inschakeld is je systeem zo goed als leeg.
Bij mij is het dashbord er uit geweest en de twee leidingen onder de radiator vervangen, alles onder garantie, heeft het een jaar gedaan, daarna niet meer. Leg maar wat geld opzij als het systeem leeg blijk te zijn.

theunheebink (0), 16 jaar geleden

OK dit ga ik proberen maar ook wil ik het relais testen dat de magneetspoel vd pomp inschakeld weet u waar dit relais zit.

theunheebink (0), 16 jaar geleden

Ik heb 1 en 2 doorverbonden (contact aan en airco ingeschakeld) twee bruine draden li en do bruin aan de linkerkant van de stekker. Maar er gebeurde niks. Als ik de airco inschakel hoor ik wel een relais tikken rechts binnenin de auto onder het dashboardkastje. Zir hier soms het relais dat ik zoek of zit hij in de motorruimte.

schol (0), 16 jaar geleden

als je bij mij 1 en 2 doorverbindt (kleur bruin en orange ) gaat de ventilator draaien en slaat de magneet kopp. na enige tijd in, alleen het relais onder het dashboardkastje klikt, verder niet.
Als je een multi meter hebt kun je de weerstand van de sensor op 1 en 2 meten, indien doorverbonden is het systeem nog op druk.
verder zit er in het in het ventilatorhuis nog een sensor (tegen het bevriezen dacht ik )

theunheebink (0), 16 jaar geleden

achter de accubak hangen ook nog twee relais zijn deze voor de twee koelvinnen misschien. Ik heb helaas geen schema anders kun je het terugvinden.

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

voor het linkervoorwiel zit een bitron kastje...hier worden de koelfannen door aangestuurdt....als er wat met dit kastje is...zullen de koelfannen niet aanslaan, en dus de airco ook niet..

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Aan de linkerzijde naast de radiateur loopt de kabeldoorvoer. Al 2 x meegemaakt dat juist daar een kabelbreuk was.

Gr.

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk eens in je mail box wat plaatsings schema doorgestuurd,wil je een draadschema kan ik je ook bezorgen ik hoor het wel
en wat arie van deze bitron verteld zit wel wat in kwam vroeger regelmatig voor,kun je ook nog eens de stekkers van het motorcompartiment
uiteen draaien en deze nakijken of deze geoxideerd zijn
groeten davy

theunheebink (0), 16 jaar geleden

Hallo bedankt voor de reacties waar zitten de stekkers van het motorcompartiment precies. En ik weet nog steeds niet waar het relais van de magneetspoel zit van de compressor.

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

deze relais zal schijnbaar in de zekeringkast in de motorruimte bevinden,als je de tekening neemt die ik jouw heb
doorgestuurd zou het nummer 2 moeten zijn,
zal in de loop van de avond het elektrisch schema doormailen
toevallig geen fax ? is een stuk handiger voor mij
deze stekkers zitten aan de zijkant van onder aan de accu deze losdraaien en kijken of er geen pinnen zijn geoxideerd
kun je best eens niet proberen uit te laten uitlezen en eventueel met een actuatortester proberen te kijken wat schakeld en wat niet
groeten davy

theunheebink (0), 16 jaar geleden

Helaas ik heb geen fax.

davy2038 (0) PRO, 16 jaar geleden

heb het doorgestuurd naar je mail adres
groeten davy

theunheebink (0), 16 jaar geleden

Bedankt davy ik heb je mail ontvangen top.

theunheebink (0), 16 jaar geleden

De magneetkoppeling werkt nog (ik had 1 en 2 in de pressostaat doorverbonden maar dit moet in de stekker) hij doet het als ik 1 en 2 doorverbind. Als ik pennetje 1 en 2 meet op de pressostaat dan zijn deze niet doorverbonden dus zal het systeem wel leeg zijn. Maar hoe vind ik het lek nu ?

schol (0), 16 jaar geleden

blijkt toch moeilijk te zijn om iets duidelijk te maken met woorden.

Zijn Je Leidingen Onder De (KOELVLOEISTOF)Radiateur Al Vervangen, 9 Van 10 Dat Deze Rond De Klemmetjes Door Zijn.
Stalen Klem Verwijderen En Eens Goed De Leiding Bekijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.