Al vervangen: hoofdremcilinder, remslang, remklauw gereviseerd.
Rechtsvoor heb ik de remklauw voor de zekerheid ook gereviseerd.
Wie heef ter nog ideeen? Zou de rembekrachtiger een eigen leven leiden ?
Ik weet het niet meer, alleen linksvoor gaat spontaan remmen zonder dat je ook maar een keer geremd hebt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik had er eerst even een remklauw opgezet van de sloop. Zijn een boel problemen mee geweest. Mischien kantelt zuiger soms een beetje en loopt dan vast. Kan je gedachte van rembekrachtiger wel volgen maar dan moeten er toch meer remmen aanlopen.
zou toch ook eens kijken naar de remcillinders,eventueel van de sloop,
om de remcillinders te ontluchten veel problemen mee gehad?
de remslang vervangen door een nieuwe of een van de sloop?
groeten davy
is de juiste hoofdremcilinder gemonteerd en zit er wel voldoende speling op zodat het retour gaatje geopend wordt hoe is de slag van het rempedaal
mischien een leiding of slang verstopt?
Ik heb dat ook met mijn 205je uit '86.
Bij mij loopt de hele klauw nogal stroef over de bussen, omdat de rubbers stuk zijn geweest. Wat er dan gebeurd, is dat er ná het remmen, de klauw niet uit zichzelf terugbeweegt en daardoor blijft remmen. Dat merk je vooral bij verkeerslichten: je remt niet, maar toch komt de auto met een licht schokje tot stilstand. Wat ik dan vaak doe is even 3 meter achteruit rijden en remmen. Door die actie beweegt de remklauw net genoeg om de rem weer vrij te laten.
17 jaar
wat je dan ook kan doe is de busjes inspuiten met olie en dan een paar keer heen en weer bewegen totdat ze weer soepel bewegen en dan hoesjes weer terugdoen.
toevallig een wiellager vervangen en bij het eruitpersen van oude lager het fusee-stuk waarin de geleiders van de remklauw zitten iets kromgeperst?
weet niet zeker of dit bij een 205 zo zit ???
maar wel eerder meegemaakt bij renault....bleef rem ook hangen.
[quote=vwfan]wat je dan ook kan doe is de busjes inspuiten met olie en dan een paar keer heen en weer bewegen totdat ze weer soepel bewegen en dan hoesjes weer terugdoen.[/quote]
Niet met olie doen maar speciaal vet gebruiken, olie loopt er weer uit en dan heb je het binnen de kortste keren weer. Met vet blijven ze iig niet meer hangen.
17 jaar
geleidepennen 90 graden roteren .
zitten slijtsporen op nl.
speciaal geleidebus vet ,geen olie o.i.d gebruiken.
blokken eruit halen
bouten van de geleidepennen 1 omwenteling los draaien
remklauw zover mogelijk naar de remschijf bewegen en daar houden
dan de bouten van de remklauw weer vast zetten .
de remklauw moet nu soepel over de geleidepennen kunnen schuiven
remblokken monteren
reden: zo centreer je de geleidepennen van oude versleten remtangen het beste en zet je ze zo evenwijdig mogelijk.
restdruk controleren na 1 keer remmen:
door de ontluchtingsnippel zonder te remmen los te draaien:
remvloeistof mag er uit lopen, maar niet met een korte spuitstraal eruit spuiten.
als je de nippel open laat staan moet de remvloeistof er ook uit blijven lopen.
niet? dan kun je b.v. een verstopte remslang hebben die wel druk doorlaat als je maar hard genoeg trapt maar niet de vloeistof weer terug laat keren naar het reservoir na de rem actie.
ook de hoofdremcilinder kan deze klacht veroorzaken
het remsysteem is kruislings gescheiden maar de achterremmen worden door sterke veren terug getrokken de voorremmen hebben dit helemaal niet dus doet de klacht zich het eerst voor bij de voorremmen
succes
......zou er al een oplossing zijn????.....arie????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar