hallo ik heb een peugeot 106 rallye uit 1997 met een tu5j2 motor en een magneti marelli inspuit systeem het probleem doet zich altijd voor als je onder het rijden je toerental constant houd tot en met zijn 5e versnelling dan houd hij af en toe (1x per 2 sec )een beetje in.het is niet zo dat je met je hooft tegen de vooruit zit maar zo,n erg vervelende hik.hij is 5 keer bij de davo in zoetermeer geweest maar hun konden het niet vinden mede doordat de computer geen fout aangaf heb zelf zo,n beetje alles vervangen.
dit is er vervangen : computer
: injectoren
: bobine
: bougiekabels
: bougies
: snelheidssensor (op de bak)
: inlaatluchttemperatuursensor
: map sensor
: koelvloeistof tempsensor
: motortempsensor
: stappenmotor
: benzinedrukregelaar
: lambdasensor
: gasklephuispositiesensor
dussssss.
maar ik weet het niet meer nu hoop ik dat iemand hier meer van gehoord heeft en DE oplossing heeft voor mij want het gaat nu wel heel veel geld kosten.
ik heb ook al alles schoongemaakt en nieuwe afdichtpakkinkjes gemonteerd maar ik krijg het er maar niet uit.
de auto heeft een openluchtfilter geen kat en middendemper meer.
en de auto is ook gechipt maar ook dat hielp niet tegen het inhouden helaas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eventueel????? gaskabel nét iets te strak afgesteld ? tijdens bewegen motor geeft ie "uit zichzelf" gas, wat wordt ervaren als schokken???
Succes met het probleem.
Ben benieuwd wat de uitslag wordt.
Tevens die van het brandstoffilter is ook een goeie.
en als ie al eens vervangen is, dan ook in de juiste montagerichting???
Eventueel Forté gebruiken, wil ook nog wel eens helpen met
dit soort !!#%%*** problemen!
Ga het brandstoffilter eens vervangen. Dat mis ik nog in het rijtje. Aangezien er ook geen storing wordt aangegeven.
20 jaar
Als het zo duidelijk is zou je eens moeten gaan rijden met iemand naast je die ondertussen met een scoop alle signalen van en naar de computer bekijkt,en er dan ook nog voldoende verstand van heeft om hier een fout in te herkennen.Dit zou bv kunnen door de interface te gebruiken die ooit eens bij de dealers geleverd is voor de bip"dealergereedschap".
Verder moet je natuurlijk wel zeker weten dat de motor mechanisch 100% is, Timing nokkenas enz.
Bougie's op 1mm zetten.
B.D.P.Sensor controleren eventueel vernieuwen.
oke brandstoffilter vervangen,timing gecontroleerd,compressie gemeten,bdp sensor vervangen,forte gebruikt maar het mog allemaal niet baten.
de bougies kan je bij deze types niet afstellen hier zit zo,n driepoot in.
dus??
weet niemand een oplossing of kan me verder helpen want na zo,n drie jaar en vele centjes armer wordt ik er ondertussen een beetje moedeloos van (helaas)
greets mischa b
luyendijk automobiel bedrijf
Klepspeling controleren, 20 om 40 hondertste op z'n frans gesteld. Heb je al eens een ander merk bougie's gemonteerd. Op het ogenblik levert peugeot drie typen bougie's die bijna overal in passen en die hebben één elektrode, monteer de juiste type afgesteld op 1mm.En vergeet niet een motor is een dood ding en dooie dingen worden nooit de baas.Sterkte
Bij peugeot 106 heb ik goeie resultaten met NGK bkr 6ek met dubbele elektrode. Het proberen waard.
Controleer ook alle MASSAPUNTEN, zelfs aan je uitlaatsysteem horen massa-strips te zitten (1 of 2)
Mischa, als ik dit enthousiasme zie dan denk ik dat jou probleem opgelost gaat worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar