mijn peugeot gaat bij elke rit na een wisselend aantal kilometers op 3 cilinders lopen. In de display op het dashbord geeft hij dan aan dat er een motorstoring is, bij uitlezen krijg ik code 1340 misfire cilinder 4. Wat ik allemaal al gedaan heb: 1.gecheckt of oliedop er goed op zit. 2. peilstok goed aangedrukt. 3. 4 bobines vervangen. 5. 4 bougies vervangen. 6. gasklep gereinigd. 7. injector cleaner toegevoegd. 8. koelvloeistof temperatuur sensor vervangen. 9. injectoren gewisseld en 1 injector voor nieuwe vervangen. 10. luchtfilter vervangen. 11. nieuwe accu . 12. kleppen inlaat gereinigd. 13. motor geflushed. 14. nieuwe olie erin. 15. computer software update gedaan. 16. andere computer geprobeerd. 17. koud loopt de motor goed, als hij op 90 graden is loopt hij onregelmatig en op 3 cilinders. Wie heeft er enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen. De optie 5 liter benzine en een lucifer is al gegeven 😊
Geplaatst door zundappiemand (0) , lid sinds 8 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
patrickmk3 (0) PRO, 3 jaar geleden
bekabeling van bobine 4 gecontroleerd ?
en door gemeten.
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Is het een olie zuiper?
JdeP (5), 3 jaar geleden
P1340: Camshaft position sensor B circuit Malfunction
Succes
JdeP (5), 3 jaar geleden
Dan staat het hier verkeerd: http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20e...
Mijn excuses.
P1336 en P1338 zijn wel goed. P1337 (misfire cyl 1) en P1339 (misfire cyl 3) missen op dat lijstje. - oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
harry4203 (415) PRO, 3 jaar geleden
denk ook dat t een olieslurpertje is. nieuw torretje helaas.
ford3600 (0), 3 jaar geleden
compressie meten bij warme motor dus wanneer het probleem zich voor doet