Tijdens het rijden een ratelend brommend geluid uit de motorkap. De egr klep behuizing was kapot. Heb daarna de egr klep vervangen. Hierna had ik een beetje vermogen verlies. Omdat de auto toch nog de 120 haalde met wat geduld, heb ik het hierbij gelaten rij toch nooit hard. 2 maanden later en 6000km verder komt de auto nu niet boven de 70km.
Extra informatie:
-Nadat ik de egr klep vervangen heb kreeg ik bij delphi diagnose de foutmelding turbo druk te laag. Het lijkt me alleen sterk dat de turbo en egr op hetzelfde moment kapot zijn gegaan?
-de egr klep is niet ingeleerd omdat dit voor zo ver ik weet automatisch gebeurt?
- de auto verbruikt meer olie en diesel dan normaal
- de achterdeuren van de partner heeft last van roet
Waar moet ik het probleem nu gaan zoeken? Turbo? Toch weer de egr klep? Of de roetfilter? Wie kan me verder helpen wellicht een bekend probleem bij deze auto's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.