Ik heb sinds kort problemen met mijn peugeot 205 xs uit 1987 (5bak)
de auto houd in als ik tussen de 2500 en 3000 toeren zit dit komt af en toe voor dus niet altijd als ik bevoorbeeld 50 in de 4 de versnelling of derde versnelling rijd en wil wegtrekken om 60 te gaan rijden begint hij in te houden of zelfs te schokken.
op de snelweg komt het bijna niet voor als de motor warm genoeg is de auto rijd dagelijks veel km dus is altijd warm.
benzine filter is schoon net als de luchtfilter.
wie weet raad.
er zit trouwens wel een handshook op en het is geen dubbele carburateur maar 2 in 1 van solex.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumslangen al nagekeken?
ja en deze lekt ook niet het komt ook af en toe voor. dat is het rara ervan als ik goed getoerd heb komt het minder voor of helemaal niet meer maar is het de volgende dag erweer
17 jaar
in de carburateur zit een klein membraam voor de acceleratiepomp; misschien is die versleten?
17 jaar
[quote=320]in de carburateur zit een klein membraam voor de acceleratiepomp; misschien is die versleten?[/quote]
hoe kan ik die vinden.
mijn vacumpompje zit namelijk bij mijn verdeelkap op een andere plaats dus (naast de bobine)
en heb een bakel aan de achterkant van de caburateur zitten en daaronder bevind zich de ingang van de vacumslang
kan eventueel een foto ervan maken zodat het iets duidelijk is om wat voor een caburateur het gaat ik hoor het wel
alvast bedankt
17 jaar
maakeven een foto
17 jaar
[quote=320]maakeven een foto[/quote]
ik kan de foto hier niet uploaden de site bestaat niet! stuur anders even een mailtje naar ndrenth@hotmail.com dan mail ik je de foto's wel even door alvast hartelijk bedankt
17 jaar
Ik heb er een nieuwe brandstoffilter en en nieuwe bougies geplaatst en nu moet de carburateur nog worden afgesteld deze staat te rijk afgesteld omdat de oude bougies helemaal zwart waren waardoor de bougie zijn vonk niet meer kwijt kon.
nu heb ik nog wel de vraag of deze bougies ook met een moment sleutel vastgedraaid moeten worden? het gaat om een tu3 blok. de geschok is gelukkig wel helemaal weg nu
17 jaar
gewoon met de sleutel vast draaien; vast is vast. als je ze te vast draait wil het wel eens moeilijk worden om ze er later uit te draaien.
17 jaar
Oke bedankt dat heb ik ook gedaan en de auto loopt goed maar dacht altijd dat dat met een moment sleutel moest.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar