Goedemorgen,
twee weken terug was hier deze auto om tank te vervangen, klant had deze stuk gereden, een nieuwe originele tank geplaatst en alles werkte correct, afgelopen donderdag komt de zelfde auto weer op sleepwagen, dit keer problemen met AANBLIJVEN motor.hij slaat namelijk aan, loopt te hokken en na een minute slat de motor weer uit.
de klant had getankt bij een witte pomp hier in de buurt, auto deed het gewoon maar in ochtend deden deze problemen voor. en daarna gelijk hier gebracht. het brandstof die deze menneer heeft getankt ruikt naar een vreemde geur, het niet 100% diesel maar een mengsel van diesel en benzine....ik heb verschillende mensen laten ruiken en hun bevindingen het zelfde. de klant weet zeker dat hij geen benzine heeft getankt (bonnetje)
ik heb nu de brdstof filter vernieuwd, opvoer pomp(had geen druk). nu is er wel druk na de pomp (SIEMENS), motor loopt even en dan weer afslaan, uitlezen: 5528 thermostatkachel, 5779 motor start/stop, 1033 EGR-klepsensor. en nog een heb geen nummer van meer de tekst was: brandstofniveau (is dit niet de vlotter?)
Na wissen alle defectcodes en starten en weer uitlezen verschijt weer de code van brandstof niveau. ik vraag me af wat heeft dit te maken met het blijven lopen van de motor? tank is eigenlijk te vol op display geeft aan dat tank vol zit maar lijkt of motor geen brandstof krijgt en loopt te schudden of deze niet op tijd staat!
nuttige suggesties zijn meer dan welkom
abccorrect
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou er toch maar eens een los tankje brandstof naast hangen, en het pompstation bellen of er meer klachten zijn
DAT HEB IK AL GEDAAN MAAR MOTOR LOOPT TOCH WEER EVENTJES EN SLAAT WEER AF,
hij looptr ook op 3 cilinders, lijkt het1
UGR klep stuk
beste mensen,
bedankt voor jullie nuttige info,
het probleem is opgelost:
het zit namelijk zo. voordat ik de pomp druk ging meten, heb ik ook de bedradingen en weerstanden doorgemeten van verstuivers,nadat ik de pomp vervangen heb, heb ik niet gechekt of de stekker verbindingen in orde waren, dus het gevolg dat ik wel druk had na de pomp maar de verstuivers niet aangestuurd werden omdat de stekker op 2 verstuivers niet goed genoeg zat. de stekkers verbindingen in orde gemaakt en het systeem ontlucht en de auto loopt weer als nieuw!.
de klant rijdt nu al 3 dagen met de auto en alles naar wens....nogmaals bedankt iedereen.
mvg abccorrect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar