Peugeot 206: Auto start niet met koude motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Sinds korte tijd start mijn auto niet meer als de motor koud is.

Inmiddels is er een nieuwe startmotor, een nieuwe accu en nieuwe gloeispiralen opgekomen. Toch blijft het probleem.
Er is iemand van de peugeot dealer langs geweest, die heeft de hele auto uitgelezen met zijn computer en die zegt dat het probleem in de anti diefstal beveiliging zit. Dat hij daardoor de pomp niet in werking zet en er dus geen diesel meer gepompt word in de motor.
Toch vind ik dit een beetje vreemd, want als ik hem de eerste keer start dan loopt die een fractie van een seconde en slaat weer af. Dan start hij helemaal niet meer. Startmotor en alles doet het wel.
Als hij eenmaal loopt wat een paar keer gebeurd is. Dan is de motor warm en start de auto in 1 keer zonder problemen. Het is echt het probleem met een koude motor om hem aan te krijgen.

Wie kan mij helpen met dit probleem en heeft een oplossing?

alvast bedankt

XilliUs

Geplaatst door XilliUs (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Je kunt dit truukje eens proberen: verwarm het contactslot en de omgeving met een zak met warm water voor dat je start.
Dit verwarmt ook de leesring die de code uit je sleutel leest.
Aanslaan en daarna onmiddelijk afslaan wijst op een probleem met het lezen van de sleutel.

Je kunt ook een tijdje je reserve-sleutel proberen.

XilliUs (0), 14 jaar geleden

Ik heb het geprobeerd, maar dit is niet het probleem..

kan het misschien iets zijn met gloeirelais of brandstoffilter? dat is mij verteld namelijk door een aantal mensen

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heeft "die iemand van de peugeot dealer" de klacht ook geconstateerd? Op het moment dat de motor niet meer aan willen slaan, zou hij aan de hand van bepaalde gegevens met het controle programma op de laptop moeten kunnen zien wat er vrij gegeven wordt door de sleutel om te kunnen aanslaan?
Zoals oldford en de peugeot dealer al aangaf wijst het toch een beetje richting probleem met het lezen van de sleutel, alleen in welke eenheid het zit is lastig te beoordelen zonder die bepaalde gegevens.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.