Peugeot 206: Auto valt zomaar uit

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Beste forumleden,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn Peugeot 206, deze heeft een heel apart probleem, ik heb het al bij een zeer goede garage laten nakijken maar die kon het niet vinden. Het probleem is als volgt; soms valt de motor zomaar uit tijdens het rijden en dus ook de stuurbekrachtiging etc. Zonder te stotteren o.i.d. Het motorlampje, accu, olie, het stop lampje en het lampje van de handrem gaan dan branden. Dit gebeurd heel onregelmatig, soms 1x per week, soms 10x per dag en/of 10x achter elkaar en soms weken niet. Het gebeurd vooral als ik een scherpe bocht neem of snel afrem. Soms gebeurd het bij het optrekken. De auto start (tot nu toe) altijd meteen weer zonder problemen. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen? Ik hoop het!

Alvast bedankt

mikloo

Geplaatst door mikloo (60) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste .
Als er echt een zeer goede garage naar uw storing had gekeken was het probleem nu opgelost . Zo goed is deze dus niet . ( Dealer of universeel ?)
Wat zijn de uitgelezen storingscode,s ?
Wat heeft uw " goede "garage zoal allemaal gedaan ?
Is er bijvoorbeeld gekeken / gemeten aan de bedradingen om onderbrekingen hiervan op te sporen . ( veel voorkomend probleem op soms bekende plaatsen ) .
Zijn er aansluitstekkers gereinigd ?
Zijn er onderdelen vervangen ?
Plaats ook eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer om te kijken over welke benzine motor het hier gaat . ( uit mijn hoofd " slechts " 28 verschillende soorten voor een 206 .

mikloo (60), 5 jaar geleden

Beste Rene,
Ik was op vakantie, vandaar deze late reactie. Ja daar heb je gelijk in, het is een Opel dealer, maar de auto was van mijn opa en die bracht m altijd naar die garage toe. Hij vertelde mij dat hij geen storingscodes kon vinden. Hij heeft een flinke ronde gereden maar uiteraard kwam het probleem toen niet voor haha. Voor zover ik weet heeft hij geen bedradingen etc nagekeken. Er is tot nu toe nog niets vervangen ivm dit probleem. Het is alleen wel erger geworden, en ik denk dat het warme weer daar een rol in speelt. Toen ik de auto na de vakantie startte (meer dan 1 week stilgestaan) viel hij bij een blokje om meer dan 10x uit, vooral tijdens het remmen en koppelen weer maar nu ook gewoon tijdens het rijden. Hij wilde voor het eerst ook niet meteen starten een aantal keer. De auto had op dat moment in de volle zon gestaan al heel de middag. De volgende ochtend heb ik echter wel een flinke rit gemaakt waarbij de auto maar 2x uitviel. Dit was wel vroeg in de ochtend toen het nog redelijk koel was buiten. Na de vakantie stuurt de auto opeens stuk zwaarder als normaal? Alle reservoirs gechecked maar ziet er allemaal goed uit. Ook heb ik het idee dat de brandstof sneller op gaat maar ik zie geen lek oid. Een andere garage dacht aan de bobine. Ik weet trouwens dat de koppakking lek is, maar volgens de opel dealer is dit de komende jaren geen probleem en ik weet ook niet of dat een verband kan hebben met dit probleem. Maargoed ik ben ten einde raad, ik ben bang dat de auto op is.

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Echt waar ik zou naar een andere garage gaan voor een second opinion.
Het zijn echte waarzeggers ik heb nog nooit meegemaakt dat een garage in de toekomst kan kijken hoelang je door kan rijden met een lekke koppakking!
Laat hem uitlezen met de juiste apparatuur het liefst dealer.
Massakabel tussen bak en accu via chassis is een optie voor de klacht , evenals de bdp sensor.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.