close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: benzinemeter

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16klepper

Hallo:als ik hem vol tank geeft de benzinemeter maar driekwart aan.Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Geplaatst door

A.M.T DE BEER (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vlotter schoonmaken cq vervangen.

Tank eens bij een ander. Bij mijn auto heb ik ditzelfde grapje als ik bij pomp X tank. Volgende keer bij een ander getankt (Y) en ziedaar: benzinemeter wel op vol. Raar maar waar.

pjotr peusjoo 0

14 jaar

[quote=pjotr peusjoo]Tank eens bij een ander. Bij mijn auto heb ik ditzelfde grapje als ik bij pomp X tank. Volgende keer bij een ander getankt (Y) en ziedaar: benzinemeter wel op vol. Raar maar waar.[/quote]
dat kan natuurlijk niet mischien dat het vulpistool eerder af is geslagen ,
gr jan

jan5047 0
badge

14 jaar

hoy bedankt voor jullie hints en ik ga er eens op letten.En anders word het toch vlottertje bekijken!KAN IK ER EIGENLIJK MAKKELIJK BIJ?

A.M.T DE BEER 0

14 jaar

@ Jan5047: Uiteraard zal dat het geval kunnen zijn, dat het vulpistooleerder afslaat. Maar als ik bij beide pompstations op dezelfde wijze geheel door blijf vullen tot er echt echt niets meer bij kan ( steeds weer een klein beetje bijvullen dus) blijft er nog steeds een ruim verschil tussen pomp X en Y. (Bij pomp X blijft meter tussen 3/4 en vol, en bij pomp Y gaat na voltanken de meter dik over het vol-streepje heen) En hoe kan dat nou? Zegt u het maar. Maar als inderdaad het verschil wordt veroorzaakt door een eerder afslaand vulpistool dan kan het toch geen kwaad voor onze topicstarter de Beer om het eens te proberen bij een andere pomp? ALS er bij hem ook een verschil zichtbaar is scheelt het hem weer wat werk. Maar gezien de snelheid cq traagheid waarmee ik nu weer een antwoord gegeven heb zou het nog best kunnen zijn dat de beer al los is en de vlotter er al uit ligt... Groet, Peter.

pjotr peusjoo 0

14 jaar

sorry dat ik een beetje laat reageer door drukte en andere reparaties maar ik weet nog niet precies of de tank er onderuit moet of dat ik er vanbinnenuit bij kan?Ik zie wel een gepopnagelde plaat zitten onder de linker zitting.

A.M.T DE BEER 0

14 jaar

Als je denkt voor dit probleem bij het tankelement te moeten komen, dan moet de gepopnagelde zwarte plaat er af, dus popnagels uitboren en dan maar hopen dat je niet met de boor doorschiet in de tank.
Misschien kun je de laatste acht posities van het chassisnummer even plaatsen? Dan kan ik even voor je kijken. Dacht namelijk dat er een mededeling was voor onjuiste aanduiding brandstofmeter.

hans4074 0
badge

14 jaar

hoy hans,dat is snel.Ik heb hier een nummer dat door de voorruit was te lezen:41320008 .

A.M.T DE BEER 0

14 jaar

Helaas Andre...... geen info's voor deze wagen op gebied van brandstofaanduiding. De info betreft het iets latere model 206. Dan wordt het toch boren.
Onder de zwarte, gepopnagelde plaat zit nog een groot, plastic deksel die ook nog uit de bodem gewipt moet worden. Daaronder zie je het tankelement zitten.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.