Ik heb sinds kort deze peugeot en bij het kopen had ik het al gemerkt dat bij het optrekken en remmen en indraaien van scherpe bochten er een lichte bonk te horen is. Je kunt het echt merken als je pompend remt.
Nu heb ik de fusee's laten controleren en die blijken allemaal nog goed te zijn.
Nu hoor ik iets over het subframe dat er in de bevestiging daarvan nogal eens speling kan optreden.
Zou dit het probleem zijn of moet ik het toch in de veerpoten gaan zoeken (taatslager)?
Enkele sugesties zijn van harte welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn dat je wielbouten niet goed vast zitten, dat geeft dit soort verschijnselen.
Wielbouten zitten goed vast, voor wielen zijn er al 2x af geweest en daarvoor deed hij het ook al.
9 jaar
bevestigingsbouten subframe goed natrekken wil inderdaad ook wel eens helpen. Maar de onderste fusees komt veel vaker voor. Zijn deze door een 'specialist-op-dit-gebied' gecontroleerd? Ook het stuurhuis kan speling op de glijbussen vertonen. Zowel radiaal als axiaal goed controleren.
De aluminium balkjes links en rechts aan het voorste subframe kunnen inderdaad geluid veroorzaken, maar dit klinkt meer als een knak en meestal na terugsturen na max stuur uitslag. Je kunt proberen om de bouten/ moeren waarmee deze balkjes vastzitten aan het subframe, gewoon eens na te trekken. Het gaat om in totaal 4 bouten/moeren. 2 links en 2 rechts.
Overlapje. Sorry wkh.
No problemo :)
Fusee's zijn 2x gecontroleerd door verschillende garage's, zien er ook nog als nieuw uit. Op het keurings rapport van vorig jaar staat dat ze zijn vervangen. Ik zal eens kijken naar de bouten van het subframe, las ergens dat je deze ook kunt versterken met carrosserieringen, omdat de bouten nog wel eens wat ruimte genereren na een poosje.
9 jaar
[quote=hans4074]De aluminium balkjes links en rechts aan het voorste subframe kunnen inderdaad geluid veroorzaken, maar dit klinkt meer als een knak en meestal na terugsturen na max stuur uitslag. Je kunt proberen om de bouten/ moeren waarmee deze balkjes vastzitten aan het subframe, gewoon eens na te trekken. Het gaat om in totaal 4 bouten/moeren. 2 links en 2 rechts.[/quote]
Hans, waar zitten deze bouten precies, of zijn ze makkelijk te herkennen?
9 jaar
Het hoeft niet perse bij de onderste fusees vandaan te komen, maar toch nog even een aanvulling: Het fusee-lichaam is gevoel voor roest op de plek waar het fuseelager geplaatst wordt. Om deze reden zijn er al veel fuseelichamen vervangen. Als de huidige kogels nieuw zijn, kan het alsnog geluid geven als het fuseelichaam op de genoemde plaats door roest is aangetast. De roest schade is in gemonteerde toestand visueel niet waarneembaar.
Onderplaat er onderuit en dan links en rechts daar waar de aluminium balkjes vastzitten aan het subframe = zo'n beetje t.h.v. de motor.
Bedankt voor de info allemaal, ben toch van plan om alle remschijven en blokken te vernieuwen, dan ligt toch alles open en zal dan eens even alles goed nalopen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar