close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer: boxer 3.0 hdi lekt koppelingsolie aan bak

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

boxer staat reeds 2 jaar stil wegens ziekte en sterfgeval
koppelingspedaal ligt beneden
olie bijgevuld en ontlucht;maar lekt olie tussen motor en bak
druklager defect op 10000 km
is het te doen op de grond om de bak uit te bouwen en druklager te vervangen
hebben twee kriks en steunpoten terbeschikking als ook een giraf om motor te takelen

Geplaatst door

zwartepiet (355)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou er niet aan beginnen zonder hefbrug. Misschien kan de dealer nog een aantrekkelijke coulance regelen?

wkhoek 0
badge

10 jaar

je zou de dealer kunnen bellen, ivm hij minder als 40.000km heeft gelopen er nog coulance eventueel mogelijk is. Als dat is scheelt je dat veel werk.
zonder hefbrug valt het wel te doen, makkelijk is anders.
de complete voorkant moet weg gehaald worden. dan kun je de motor er voor uit takelen zonder dat je de subframe weghaalt.

dus zet je hem op twee stevige autosteunen dan is het op zich op de grond te doen.

zit er terug in,alles op de grond 50 cm hoog
voorbrug er onderuit gehaald 6 grote torx bouten
4 bouten stuurhuis, stuurhuis boven aan uitlaattbuis vast geriemd
grille eruit en zwart metalen dwarsbalk bovenaan
luchtfilter weg,startmotor los en vastgemaakt aan koelventilator
assen eruit links en rechts ,bedieningskabels los en naar boven vastgemaakt
grote krik onder carter gezet , andere krik onder de bak
motorsteun kant bak los boeltje scheef laten komentot op de hoogte dat de bak onder chassisbeen kon
bouten rondom motor en bak eruit
bak achteruit en naar beneden

op een brug moet het te doen zijn zonder de vooras er van onder te halen want motor kan naar voren komen waardoor de bak voor de voorbrug komt en zo naar beneden kan

morgenavond nog afwerken en ontluchten

zwartepiet 355

10 jaar

als ik dus zo goed lees dan heb je de voorkant wel laten zitten.
dit ivm we altijd voor dit de komplete motor eruit halen,
werkt dan het handigste, ivm in de auto je weinig ruimte hebt om de bak er idd af te krijgen, als je de subframe weghaalt zou het idd wel makkelijker maken

blij dat het zo gelukt is voor je

respect!

wkhoek 0
badge

10 jaar

zit terug compleet samen en rijdt goed

als je bij de dealer de complete voorkant, radiatoren airco en al wegneemt
dan nog de motor uitbouwt, servo stuurpomp afkoppelen en al de rest ben je toch ook een hele poos bezig
wij hebben veel minder losgedaan en terug moeten vastzetten voor het zelfde resultaat
op een 2 palen brug alleen de vooras weg en je hebt een zee van plaats


hoeveel tijd ben je bij de dealer bezig met dit soort karwij ?

volgende keer laat voorkant en motor zitten

enkel de grille en het bovenste slotplaat weg met luchtfilter en je hebt plaats

zwartepiet 355

10 jaar

tot hede heb ik het nog niet hoeven doen alleen een collega.
Gelukkig beide keren kwam het mooi uit ivm we ook de turbo een koelvloestof lekkage hadden en zo ook goed bij konden, zagen we ook pas toen motor eruit was. dus direct meegenomen.

helaas gaat het om een autoambulance van dik 6meter lang. deze past niet op de 2kolommer dus doen we het op een 4 kolommer. dan kun je nauwlijks de bak fatsoenlijk eruit halen.
als de 2.2 motor in ligt dan heb je genoeg ruimte om dat wel te doen.
anders idd de subframe onderuit. durf het alleen niet te zeggen of dit dan ook echt lukt op een 4kolommer om de subframe ook onderuit te halen of dat er net de platen in de weg zitten.

zit evwen te kijken voor de 3.0hdi motor zijn meerdere bakken, er staat voor de mlgu5 en de mlgu6 voor dat je de bak van de motor moet halen. bij de m40 bak dat je de motor inderdaad moet verwijderen.
als ik goed zie is de m40 een automaat bak.
hoe je het doet er staat dik 10-11uur voor. (kan niet zien of het inc demontage motor of zonder, dat geeft hij niet aan)


het is altijd fijn om van andere te horen hoe ze het doen, soms heeft een andere wel op andere manier geprobeerd en goeie ervaring mee, dat is ook fijn om te horen.

belangrijkste is dat de koppeling weer naar behoren werkt, hoe je het ook doet maakt niet veel uit zolang het maar goed is gegaan.

doe dat altijd op een 4 kolommer, subframe eronderuit en bak eraf. gaat prima.

harry4203 2500
badge vip badge

10 jaar

het was ons gelukt , zonder de de motor uit te bouwen
voorkant is ook blijven zitten
enkel de vooras hebben we op 2 kriks laten zaken en achteruit geschoven
boxer is weer te vree

zwartepiet 355

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.