close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer 2005: Brandstofdruk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 74

Hallo allen,



Ik heb hier een brandstofdruk probleem en de auto staat in noodloop.

Ik heb foutcode P0190: brandstofdruksensor, storing in circuit. Parameter toont mij continu 1500bar , ook al loopt de motor niet en is de druk van de rail gehaald.

Raildruksensor is reeds vervangen en de bekabeling is nagezien, heb zelfs nieuwe draden vanuit ECU gelegd en andere stekker gemonteerd.

De foutcode komt direct terug ook al heeft de motor niet gelopen.

Herkent iemand dit probleem??

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De raildruksensor heeft volgens mij de volgende aansluitingen:
1 Massa, 2 Signaal en 3 Voeding (5V).
Als je de stekker los haalt moet je tussen 1 en 3 5 volt meten aan de kebelkant en 0 volt op het signaal.
Je kunt dan m.b.v. een batterij 1,5 volt op de signaal pen zetten en dan zou je een andere druk moeten zien. Werkt het niet, dan ben ik bang voor een defecte motor-computer.

oldford 0
badge

3 jaar

Oldford, meet met contact aan, stekker los 0V tussen pen 1 en 3. Ik heb wel 5V tussen pen 3 en massa batterij. Dus geen massa vanuit ecu. Denk dat deze overleden is.

kdz 60
badge

3 jaar

We zijn nu 14 dagen verder en de klant ondertussen terug met de wagen zonder problemen.
De motor-ecu was stuk, heb deze laten herstellen en alles is ok nu.
Mag gesloten worden

kdz 60
badge

3 jaar

Bedankt voor de feedback.

oldford 0
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.