Hallo, ik heb hier een peugeot staan met een probleem met de brandstof druk. Het is een 307 hdi met een siemens inspuitsysteem.
Stationair is de pompdruk maar 200 bar, als je dan een keer vol gas geeft zakt de druk een moment en begint hij in te houden, waarnaa hij in de noodloop gaat
en dan een fout geeft op de brandstofdrukregelaar, als je langzaam aan gas geeft bouwt de druk wel gewoon op.
Heb inmiddels de pomp vervangen.
Retourlek gemeten, gaf geen verschillen.
Druksensor vervangen, tevens de massa en plus van sensor gemeten.
Accuspanning gecontroleerd.
Wie heeft nog een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens met de brandstof af te sluiten op de com.rail per cill.. neem hiervoor een oude leiding die je aan een zijde dicht maakt(denk aan de druk, best lassen).kijk dan met de diag in meeting gegevens je druk na, als de druk goed is, is de desbetereffende injector defect.
kijk ook even de paaring van de inj. na via de diag
Verstuivers zijn vandaag getest, waren in orde. Als ik het filterhuis buitensluit is het probleem van in de noodloop gaan over, vreemd blijft dat de druk stationair, gemeten met snap-on scanner maar 219 bar is. Het lijkt erop dat het deksel lek is bij dat metalen element inwendig lekt, als ik uitvoer aanzuig en vinger op binnenkant hou, ik geen vacuum krijg.
Heb het filter geen doorstroom probleem, verstopt dus. Als de doorstroming niet optimaal is kan ie niet snel genoeg druk opbouwen.
Filter was al vervangen. Heb vandaag compleet filterhuis van andere auto erop gezet en tot nu toe lijkt het probleem over.
Blijft wel mijn vraag over of het normaal is dat de brandstofdruk stationair maar 219 bar is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar