👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Verleden jaar bij de APK-keuring erop gewezen dat de chassisbalk boven de achterdemper verrot was maar dat deze nog net aan door de keuring kwam.
Nu moet de auto binnenkort weer te keuren en het gat in de chassisbalk is groter geworden en het ophangpunt voor de achterdemper wat op het slechte stuk zat is afgebroken en zoek.
Nu wil ik de slechte plek ontroesten en met een roestomvormer behandelen en er daarna een U-profiel overeen lassen.
Om te kunnen zien hoe het ophangpunt eruit zag ben ik gisteren bij een garage geweest die toevallig een 206 op de brug had staan.
Alleen viel het mij op dat ook deze 206 last had verrottingsverschijnselen op het deel waar het ophangpunt voor de achterdemper gelast zat.
Nu vraag ik mij af, wat is de reden waarom die chassisbalk op dat punt doorrot?
En kan iemand mij vertellen of er een ontwateringsgaatje gezeten heeft, zie foto bijlage, plaats rood omkaderd.
En kan iemand mij vertellen waarom er uberhaupt vierkante of ronde gaatjes in die chassisbalk zitten (ook aan de zijkant), hierdoor kan er toch juist water in de balk komen?
Als laatste, heeft iemand misschien een duidelijke foto van hoe dat stukje chassisbalk er ooit uitgezien heeft?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe het er uit heeft gezien is niet van belang.
Dat het op de juiste wijze gerepareerd wordt wel.
Simpelste is een stuk blik kopen , stroken maken en er omheen lassen en klaar.
Gaatjes endergelijke zijn niet belangrijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar