Bij het schakelen tussen de standen "eco" en "a/c" hoor je een vrij harde "metaalachtige" klik onder de motorkap. Deze klik treedt ook op tijdens het rijden en bij stationair draaien. Dit gebeurt ongeveer 1 x per minuut. Het lijkt alsof een pompschakelaar min of meer onregelmatig aan en uitschakelt. Bij kennissen die eenzelfde Peugeot hebben treedt dit verschijnsel niet op.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heel normaal, dit is de magneetkoppeling die de aircocompressor aan laat drijven.
Paul
Paul heeft helemaal gelijk, dat de koppeling bij U wat meer inslaat als bij uw kennissen heeft te maken met de vulling van de airco, en met het mischien niet goed werken van de koelventilator als je de airco hebt ingeschakeld,moet de koelventilator op de lage snelheid gaan draaien, doet hij dat niet dan wordt de druk in het systeem te hoog en schakeld hij de compressor weer uit. Even onderzoeken.Ook als uw systeem wat erg vol zit dan kan de compressor veel aan en uit gaan.Succes Oldtimer.
Nee, eigenlijk niet"van invloed dus" maar wel op het lopen van je motor.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ben vergeten te melden dat bij stationair draaien het toeren tal terugvalt van 900 naar 750 en tijdens het rijden de motor even inhoudt als de koppeling inslaat.
20 jaar
het lijkt wel of de aircopomp wat zwaar loopt,misschien toch maar even de drukken laten meten.
Hans ,laat de dealer ook gelijk even met de test apparatuur kijken of het signaal "airco aan" ook binnenkomt in de computer van het brandstofinspuitsysteem. Het lijkt mij wanneer de airco inslaat hij dat dat toerental moet stabiliseren,ook als de de aircopomp zwaar loopt.
De dealer heeft de auto uitgebreid nagekeken en getest. Zij hebben geen gebreken geconstateerd maar vinden het wel een vreemd verschijnsel. Nu heb ik zelf de indruk dat de thermostaat niet goed werkt. Het duurt lang voor de motor op temperatuur is. Weet iemand of dit van invloed kan zijn op de werking van de magneetkoppeling?
20 jaar
Bij stationair draaien duurt het 6 minuten voordat 60 graden bereikt is, daarna 3 minuten voordat 70 graden bereikt is en dan 3 minuten tot 80 graden. Bij een stadsrit is dit 5+2+2 minuten. Zijn dit normale tijden bij een buitentemperatuur van ca. 8 graden?
20 jaar
Excuses voor de late afronding. Na diverse tests is het verschijnsel toch als "normaal" beoordeeld. Bij de ene auto komt het vaker voor dan bij de andere. Dit was de slotconclusie.
16 jaar
Dankje voor het plaatsen van de afronding, moesten meer mensen doen!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar