close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: co en hc te hoog

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Deze 206 1.4 kwam voor de apk, alleen heb ik deze moeten afkeuren op de hoge co waarde.

de co is rond de 5% en de hc waren rond de 400.
lambda waarde was rond de 0.95
dus een te rijk mengsel.
Deze auto rijd zeer goed, alleen stationair merk je wel dat de verbranding niet 100% is.
de uitlaatgassen ruiken ook naar benzine.
wat ik nu al heb gedaan is :


- uitgelezen, maar geen storingen.
- bobine + bougies verwisseld
- compressie gemeten
- temperatuur sensor vervangen ( stond op een forum dat die vaak problemen gaven )
- map sensor vervangen ( al 2x een mazda gehad met exact hetzelfde probleem en daarbij was de map sensor de oorzaak )
- de katalysator vertoond een temperatuur verhoging en lijkt mij in orde.
- lambda sensor reageert op een normale manier.
Er zijn geen luchtlekkages te vinden, of lekkende pakkingen.

en al dit bovenstaande heeft geen effect gehad.

nu denk ik dat er een injector door blijft spuiten, waardoor je dus een veel te hoge hc waarde krijgt.
maar ik dacht laat ik het hier maar eens posten, misschien dat er iemand een ander idee heeft.

Geplaatst door

Timmeh88 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zegt dat lambdasensor normaal reageert. Wat voor waarde geeft hij dan aan?

ik heb de lambda sensor met de delphi tester gecontroleerd. en die gaf een gemiddelde spanning van 0.4 v aan. wat dus tussen de 0.1 en 0.9 v zit. en wat dus naar mijn mening in orde is.
wou hem wel vervangen aangezien ik er nog 1 had liggen. maar deze voelde alsof die ging breken, dus heb ik die gok niet gewaagd

Timmeh88 0
badge

7 jaar

Normaal moet hij tussen 0.1 en 0.9 volt pendelen. In jou geval heb je een rijk mengsel, dus zal je een hoge lambdaspanning moeten hebben zodat de ECU het mengsel armer gaat maken. Vermoed toch dat de sensor defect is. Meet nog eens bij 2000 toeren wat de sensor dan doet

oke, zal maandag nog eens kijken wat die doet

Timmeh88 0
badge

7 jaar

Bij 5% CO is de lambda waarde < 0.8 er is duidelijk iets anders aan de hand.

Lekke uitlaatpijp of iets dergelijks .

Zet maandag ook de overige gassen er bij s.v.p.

Succes.

Punt 50
badge

7 jaar

even een kleine update.
heb de sensor los gekregen, en met de lambda sensor gedemonteerd ging de co naar 0 en de hc naar 20.
de motor liep ook gelijk mooier.
dus heb een nieuwe lambda sensor besteld, en die ga ik ergens deze week monteren. (het is me eigen auto, dus doe het tussendoor als er tijd is).
ik laat nog weten of het uiteindelijk ook echt de oorzaak was

Timmeh88 0
badge

7 jaar

probleem verholpen. het was inderdaad de lambda sensor.

Timmeh88 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.