Ik heb een 307 met nogal vreemde verschijnselen. Dealer heeft al van alles vervangen (sensoren e.d.), maar wil op een of andere manier niet aan om de computer te vervangen. Wat is uw mening als u onderstaande leest?
- Motor houdt soms in en slaat vaak af bij koude motor, ook tijdens het rijden (in de winter is dit probleem groter). Opnieuw starten verhelpt vaak het probleem als de motor slecht loopt.
- Catalysator / uitlaatgassen storing treedt zo af en toe op. Algehele reset door de accupolen te verwijderen biedt uitkomst (Nee, u leest het goed... het is geen oldtimer, maar een auto uit 2001!)
- Voorkeurszenders worden door elkaar "gehusseld". Radio/ cd speler is al vervangen, maar langzaam komt het probleem weer terug.
- Via de radiobediening aan het stuur kun je slecht door de voorkeurszenders heen scrollen.
- Af en toe onregelmatig bewegende ruitenwissers. Opnieuw starten van de auto verhelpt dit probleem.
enz enz...
Dealer geeft de moed op en verwisselt enkel en alleen wat sensoren (mede omdat de Leeuwekeurgarantie is vervallen). Zoekuren worden niet vergoed door de Leeuwekeurgarantie en de klant is de dupe ... onder het motto "Laat de Leeuw(ekeur) niet in zijn hempie staan. Dus ik moet zelf op zoek naar een oplossing.
Kan iemand mij helpen, of kent u iemand die tijd heeft en verstand van Peugeots en van bijbehorende electronica, die mij echt kan helpen het probleem te vinden. (Uiteraard wil ik hiervoor betalen). Lukraak onderdeeltjes vervangen is passee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt mij alsof er één van de hoofd massa aansluitingen niet goed is, dat geeft de meest vreemde storingen
Je hebt denk ik net als ik een vroege 307. (Ik heb één van de eerste 307 SW 2.0) Al drie jaar hebben we het probleem met de melding storing uitlaatgas of/en storing catalysator. Vanmiddag schoot deze er weer in. Eerst een stuk geen vermogen, daarna plang gas gegeven, waarna het vermogen terug was, maar beide meldingen maken gewoon ruzie op dispay (knippers als een gek en steeds een piep) De dealer heeft eens een week naar de auto gekeken en kwam er niet uit. Ik had in die tussentijd een recentere 2.0 en die hafd nergens last van. De dealer verklapte dat het probleem te maken heeft met de combinatie van een bepaald type catalysator en type motor. Bij de motor die ik heb hoort eigenlijk een een andere catalysator of een andere sensor. De waarden die deze sensor waarneemt. komen niet overeen met de werkelijke waarden van de catalysator en geeft dus regelmatig vals alarm. Dat zou ook gebeuren als de auto koud is waardoor de motor inhoudt omdat er anders te veel milieu wordt vervuild.
Morgen weer naar de dealer. Dat zijn trouwen heel aardige mensen. Zouden een nader merk moeten verkoopen....
18 jaar
Darsan voor uw m.m. computer is een nieuw programma.
Ik heb exect dezelfde problemen met mijn 307 uit 2002. Ook loopt hij heel rommelig bij lage toeren, en trekt hij bij lage toerentallen slecht. Ik ben daarmee bij de peugeot garage geweest naar aanleiding van dit draadje, maar daar werd mij verteld dat de nieuwste software er al in zit. Hoe kan ik dit nu oplossen? is chip-tunen een oplossing?
17 jaar
[quote=motor_leo]Ik heb exect dezelfde problemen met mijn 307 uit 2002. Ook loopt hij heel rommelig bij lage toeren, is chip-tunen een oplossing?[/quote]
.. '-huh storing oplossen om je auto te laten chip-tunen.., dat lijkt mij niet de bedoeling".
17 jaar
[quote=sel][quote=motor_leo]Ik heb exect dezelfde problemen met mijn 307 uit 2002. Ook loopt hij heel rommelig bij lage toeren, is chip-tunen een oplossing?[/quote]
.. '-huh storing oplossen om je auto te laten chip-tunen.., dat lijkt mij niet de bedoeling".[/quote]
Nee, de insteek is: Nieuwe software erin zonder fouten. Dit probleem komt veel voor bij de 307, en peugeot heeft er bij mijn weten nog geen oplossing voor.
17 jaar
Die storing uitlaatgas van Duran heb ik ook gehad. Dan heb je de modificatie van de tuimelaars nodig en nieuwe versie software in 1 van de computers.
Helaas vertelt Maarten niet welke motor erin ligt. Die elektronicaproblemen komen me ook bekend voor. Nieuwe software in de BSI was de oplossing. Heb je toevallig ook last van snel doorbrandende koplampen?
17 jaar
Nee, de koplampen blijven heel. Wat moet er dan aan de tuimelaars veranderen? Blijven er kleppen openstaan, of gaan ze juist niet (genoeg) open? Ik gebruik wel een synthetische 5W40 olie zoals Peugeot voorschrijft voor deze motor.
17 jaar
Er zijn bij mijn auto toen andere in gegaan. Dat was 1 van de dingen om de storing uitlaatgas op te lossen en de stationaire loop te verbeteren.
17 jaar
[quote=oldtimer]Het lijkt mij alsof er één van de hoofd massa aansluitingen niet goed is, dat geeft de meest vreemde storingen[/quote]
Ik denk dat Oldtimer wel eens gelijk kan hebben, met een slechte aansluiting van de massa.
Dat kan inderdaad de vreemdste dingen geven, ik ga bij de mijne ook de batterijklemmen vervangen door koperen.
Nu zitten erop die je openklikt en je kan ze los nemen, ik heb daar nooit goeie ervaringen mee gehad, als je ze los neemt moet je maar eens kijken welke zwarte laag daar tussen de contaktvlakken vormt.
Als de stroom even weg kan vallen is dat genoeg om foutmeldingen te krijgen, als je dan terug start vloeit er een grote stroom en brand de slechte verbinding terug aan elkaar (voor een tijdje althans) met alle gevolgen.
Ik heb 36jaar een wagenpark onderhouden en dat was een van de grootste veroorzaker van defekten en storingen.
Zo heb je bv bij Mercedes Sprinter massaverbindingen die eerst gespoten zijn met verf en waar dan de kabel aan word gevezen, das vroeg of laat problemen krijgen.
En als er een stroomstoring is kan de electronika en de allernieuwste software dat probleem nooit oplossen.
Groeten Sus
17 jaar
Ik heb nu eindelijk een oplossing die lijkt te werken. Ik heb nu 0W30 olie in de motor gedaan. Hij loopt een stuk mooier, en het motorstoringslampje is uit. Het oliepeil moet in de bovenste helft gehouden worden. Als het oliepeil in de onderste helft van de peilstok is, gaat het motorstoringslampje weer branden. Na bijvullen tot vlak onder het maximum gaat hij weer uit na enige tijd. Het olieverbruik is iets toegenomen, maar wel acceptabel (1 liter op 7500 km)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar